۱۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۰۹
کد خبر: 82454823
T T
۰ نفر
طراحي و توليد داخلي، برازنده قامت بانوي ايراني

همدان - ايرنا - برپايي جشنواره هاي مد و لباس اسلامي، فرصتي را براي انتخاب و خريد توليدات ايراني در بخش پوشاك به ويژه براي بانوان فراهم مي كند و از اين طريق گام هاي موثري در توسعه توليد پوشاك و رونق اين صنعت برداشته مي شود.

به گزارش ايرنا زنان ايران اسلامي در هنگام خريد با حجم زيادي از اجناس خارجي كه با منش و شخصيت آنان سازگاري چنداني ندارد روبرو مي شوند و گاهي مجبور هستند با بي رغبتي و از سر ناچاري دست به انتخاب هايي بزنند كه مورد پسندشان نيست.
ارائه انواع لباس ها با الگوها و طراحي خاص توسط توليدكنندگان ايراني، گامي مهم براي ارج نهادن به سليقه بانوان ايراني و پيشرفت و توسعه بازار داخلي كشور به ويژه در بخش پوشاك بانوان است.
طراحي و توليد داخلي كه تلفيقي از هنر ايراني و اسلامي و برازنده قامت بانوي ايراني است خود به نوعي تحقق اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب و لبيك به بيانات ايشان در خصوص خريد كالاي ايراني است.
جشنواره مد و لباس نشان دهنده توانمندي هاي توليد كنندگان و صنعت گران داخلي كشور و تلاش توليد كنندگان مجرب است كه با انديشه و فكر مهندسي در اين حوزه الگوي متناسب با فرهنگ، حجاب و عفاف اسلامي طراحي و عرضه مي كنند.
بخش عمده اي از واردات كالاها به داخل كشور با هدف تبليغات سوء و انتقال فرهنگ هاي غلط و مغاير با اصالت و فرهنگ ديرين ملت ايران از مجاري قاچاق اتفاق مي افتد كه مي طلبد مردم فهيم ايران اسلامي با نه گفتن به اين قبيل كالاها و خريد و مصرف كالاهاي ساخت داخل كشور كه منطبق بر استانداردهاي ارزشي و فرهنگي اين مرز و بوم است ضمن جلوگيري از سوء استفاده برخي از افراد در واردات كالاي قاچاق، انگيزه كار و تلاش در بين كارگران و توليدكنندگان و صنعتگران داخلي را دو چندان كنند.
رهبر معظم انقلاب بارها تاكيد كرده اند كه كالاهاي قاچاق آثار مخرب و زيانباري بر جامعه و فرهنگ ما وارد كرده است لذا مي طلبد با لبيك به نداي رهبر انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتي در ايجاد شور و نشاط بازار عرضه و تقاضاي داخلي در آستانه عيد نوروز دوشادوش دولتمردان به ياري توليد كنندگان و صنعتگران بشتابيم.
استان همدان نيز در بر پايي جشنواره مد و لباس اسلامي و ايراني همواره پيشگام بوده و اين جشنواره را با هدف معرفي الگوها و سبك هاي اصيل و نوين اسلامي و ملي در پوشش و سبك زندگي براي چندمين سال متوالي برگزار كرده است و در اين راستا امروز سومين نمايشگاه مد و لباس اسلامي ايراني در همدان گشايش يافت.
يكي از توليدكنندگان پوشاك زنانه شركت كننده در اين جشنواره در اين باره مي گويد: پوشش به ويژه براي بانوان يكي از مهم‌ترين مولفه هاي قضاوت افراد بر شخصيت آن‌ها است و به همين دليل تعداد زيادي از آنها سعي دارند با هزينه هاي زياد، انتخابي مناسب و در شان خود داشته باشند.
مهري يار محمدي افزود: اگر توليد كنندگان ايراني بتواند با ساير توليدكنندگان در كشورهاي مختلف رقابت كنند و اجناس با كيفيت و مطابق با سليقه مشتري عرضه كنند اين صنعت روز به روز در كشور رونق مي يابد.
وي ادامه داد: البته مردم هم بايد به توليدكنندگان اطمينان داشته باشند و با خريد كالاي ايراني علاوه بر ايجاد اشتغال براي جوانان ، البسه متناسب با فرهنگ و ارزش هاي ايراني و اسلامي خريداري كنند.
وي مهمترين مشكل در حوزه لباس را ورود پوشاك قاچاق به داخل كشور عنوان كرد و افزود: توليد كنندگان برندهاي ايراني براي جلوگيري از ورود كالاي قاچاق بايد متناسب با تنوع‌طلبي جوانان و بانوان ايراني لباس هايي توليد كنند تا علاوه بر رونق اين بخش ، مردم را در خريد كالاي ايراني ترغيب كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان نيز در باره جشنواره مد و لباس اين استان گفت: امسال ٢٥٠ اثر از ١٤٠ طراح هنرمند به دبيرخانه جشنواره استاني مد و لباس اسلامي ايراني ارسال شده است.
فاضل عبادي با بيان اينكه از اين تعداد ٥٠ اثر براي داوري نهايي به كارگروه ساماندهي مد و لباس كشور ارسال شد گفت: در نهايت ١١ اثر به عنوان طرح‌هاي برگزيده در بخش‌هاي مانتو مجلسي و مانتو اجتماع انتخاب شد كه طراحان برتر امروز همزمان با گشايش سومين نمايشگاه مد و لباس اسلامي ايراني در همدان تجليل شدند.
عبادي با تاكيد بر اينكه مشاركت گسترده طراحان، به ويژه طراحان دانشگاهي از ويژگي‌هاي شاخص اين جشنواره است اظهار كرد: اعطاي كد 'شيما' به ٤١ اثر منتخب و برگزاري هفت كارگاه آموزشي مرتبط در طول روزهاي برپايي نمايشگاه از بخش‌هاي مختلف اين جشنواره است.
وي ادامه داد: همايش خانواده و سبك زندگي نيز در حاشيه سومين نمايشگاه و جشنواره مد و لباس اسلامي ايراني استان برگزار مي شود.
عبادي افزود: ترغيب و تشويق طراحان براي ارائه ايده ها و طرح هاي جديد براي دستيابي به الگوهاي نوين، ارائه سبك زندگي اسلامي و ايراني، فراهم ساختن فضاي رقابتي در بين فعالان اين عرصه و همچنين ترغيب بانوان به پرهيز از انتخاب و مصرف الگو هاي بيگانه از اهداف برگزاري اين جشنواره است.
1181/2087
گزارش از زهرا پيرنيا ** انتشاردهنده: الهام تدين