۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۲
کد خبر: 82477097
T T
۰ نفر
یك هزار و 500 تن سیب و پرتغال در استان قزوین توزیع شد

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: به منظور تامین میوه نوروز شهروندان قزوینی تاكنون یك هزار و 500 تن سیب و پرتقال در استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین افزود: توزیع میوه عید تا پایان تعطیلات نوروزی در استان ادامه پیدا می كند.
وی اظهار كرد: با وجود برخی حوادث طبیعی در مناطق شمالی كشور كه موجب سرمازدگی مركبات شد، در نوروز امسال هیچ گونه كمبود و مشكل خاصی را در بازار میوه استان شاهد نبودیم.
حبیبی اضافه كرد: تاكنون گزارشی از كمبود كالاهای اساسی در سطح استان دریافت نشده و این كالاها با كیفیت مطلوب به شهروندان قزوینی و میهمانان نوروزی عرضه شده اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به عرضه مرغ گرم و منجمد به میزان تقاضای بازار در سطح استان در نوروز امسال، ادامه داد: با وجود تقاضای زیاد در خصوص این محصول، نه تنها افزایش قیمت آنرا شاهد نبودیم بلكه با كاهش قیمت از 78 هزار ریال به 73 هزار ریال مواجه شدیم.
این مسئول با بیان اینكه مرغ به میزان مورد نیاز در سردخانه های قزوین ذخیره سازی شده است، اضافه كرد: در نوروز امسال تاكنون یك هزار تن مرغ گرم و 200 تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.
حبیبی با بیان اینكه گوشت قرمز نیز به قیمت تعادلی و به اندازه كافی در استان ذخیره شده است، افزود: خوشبختانه هیچ مشكل خاصی در این زمینه وجود ندارد ولی باید كشتارگاه زیاران و دشت بره را در این ایام به شكل مطلوب تری مدیریت كرد تا در تامین گوشت كمترین مشكلی نداشته باشیم.
وی با بیان اینكه برنج و شكر نیز به اندازه كافی در استان ذخیره شده است، ادامه داد: یك هزار و 150 تن برنج و 200 تن شكر در ایام نوروز وارد بازار استان شد و با استقبال خوب بازاریان و مصرف كنندگان مواجه گردید.
این مسئول با قدردانیاز بازاریان و اصناف قزوین بابت همكاری با ستاد تنظیم بازار كالاهای اساسی استان، یادآور شد: مسئولان به صورت مستقیم دخالتی در بازار و خرید و فروش محصولات ندارند بلكه با هدف مدیریت بازار و جلوگیری از گران فروشی و افزایش قیمت كالاها وارد عمل می شوند.
وی خاطرنشان كرد: عرضه كالاهای اساسی مورد نیاز مردم در نوروز از قبیل گوشت سفید و قرمز،،سیب و پرتقال و سایر اقلام در استان همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.
حبیبی در پایان گفت: نباید فراموش كنیم كه فعالیت های صورت گرفته در راستای تامین نیازها و كالاهای اساسی به افزایش سطح رضایت مندی مردم از خدمات دولت و نظام منجر می شود.
مدیركل پشتیبانی امور دام استان قزوین نیز در این نشست گفت: نسبت به سال گذشته توزیع مرغ گرم و منجمد در سطح استان چهار برابر رشد داشته و همكاری سازمان های مرتبط با شبكه توزیع بسیار مناسب و عالی بوده است.
یوسف جلوخانی افزود: با وجود اینكه برخی مناطق كشور در نوروز با افزایش قیمت مرغ مواجه بودند اما در قزوین به دلیل توزیع مرتب و مستمر، قیمت مرغ بلافاصله به حد تعادلی خود بازگشت.
وی در پایان خاطر نشان كرد: مرغ و گوشت قرمز به اندازه كافی در استان ذخیره شده و در صورت نیاز برای مدیریت به بازار تزریق می شود.
از ابتدای تعطیلات نوروزی تاكنون یك هزار و 200 تن میوه شامل دسیب و پرتقال، یك هزار و 200 تن مرغ گرم و منجمد و یك هزار و 350 تن برنج و شكر برای تنظیم بازار كالاهای اساسی در استان قزوین توزیع شده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی** انتشار دهنده: رضا اولادی