۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82516312
T T
۰ نفر

نماينده مهريز: كار نماينده مجلس اجرايي نيست

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82516312
نماينده مهريز: كار نماينده مجلس اجرايي نيست

يزد - ايرنا - نماينده حوزه انتخابيه مهريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: كار نمايندگان مجلس اجرايي نيست فقط قانونگذاري و نظارت بر اجراي قانون است و بايد ديد مردم نسبت به وظايف آنها عوض شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمدرضا صباغيان چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران مهريز به وظايف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: هم اكنون مردم توقع دارند تا تمام كارهاي اجرايي مناطق خود توسط نماينده پيگيري و انجام شود.
وي ادامه داد: هرچند نماينده مجلس بايد با دقت و جديت مسائل و مشكلات مردم را بشنود و پيگيري كند ولي اساس كار آنها طبق مقررات همواره نظارت عاليه و قانونگذاري و اجراي مقررات كشور است.
نماينده مردم مهريز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابركوه در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: مردم بايد با شناخت كامل همواره وظيفه نمايندگان مجلس به عنوان نظارت و قانونگذاري را مطالبه كنند.
صباغيان تصريح كرد: در برخي از مواقع نگاه به نمايندگان مجلس براي اجراي كارها است در صورتي كه وظيفه ما نظارت و قانونگذاري است و اگر اين وظايف به خوبي انجام شود بسياري از مشكلات حل مي شود.
وي به فعاليت هاي خود در يكسال گذشته در مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و گفت: من تاكنون سه طرح به مجلس ارائه كردم كه اصلاح حوزه انتخابيه، طرح سوال از رئيس جمهور و وزرا به صورت سالانه و اصلاح قانون از جمله اين طرح ها بوده است.
نماينده حوزه انتخابيه مهريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: هم اكنون برخي از نمايندگان رسالت هاي خود را در بعد نظارت عاليه بر اجراي قوانين انجام نمي دهند كه مردم بايد اين مطالبات را از آنها داشته باشند.
صباغيان اظهار داشت: براي اينكه نماينده مجلس بتواند وظايف خود را در نظارت در اجراي برنامه ها و قوانين به خوبي انجام دهد بايد خبرنگاران به عنوان پشتيبان همواره فعاليت كنند.
وي به راه اندازي شوراي مشورتي در حوزه انتخابيه مهريز اشاره كرد و گفت: در تمامي شهرستان ها نيز دفتر و شوراي مشورتي راه اندازي شده تا بتوانيم مشكلات مردم را بشناسيم و تاكنون ميانگين 13 بار در شهرستان ها برنامه و بازديد از بخش هاي مختلف انجام گرفته است.
صباغيان از خبرنگاران بخاطر همكاري با نماينده مجلس قدرداني كرد و ابراز اميدواري كرد تا همه به وظايف خود عمل كنند.
در پايان به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
حوزه انتخابيه مهريز شامل شهرستان هاي مهريز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابركوه است.
7536/6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@