۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82520277
T T
۰ نفر

30 اعتصاب كننده فلسطینی به زندان «عسقلان» منتقل شدند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82520277
30 اعتصاب كننده فلسطینی به زندان «عسقلان» منتقل شدند

تهران-ایرنا- در حالی كه 21 روز از آغاز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی می گذرد، كمیته امور اسرای فلسطین امروز (یكشنبه) از انتقال 30 نفر اعتصاب كننده ها به زندان «عسقلان» واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش شبكه خبری «فلسطین الیوم»، این كمیته با اعلام این خبر افزود: «احمد سعدات»، «عباس السید»، «محمد القیق» و «نائل البرغوثی» و «عاهد اوغلمه» از رهبران اسیر فلسطینی نیز در میان این افراد هستند.
بر اساس این گزارش، یكهزار و 800 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از 21 روز گذشته اعتصاب غذا كرده و خواستار لغو سیاست بازداشت ظالمانه اداری، پایان دادن به زندان های انفرادی اسرا و پایان دادن به اهمال های پزشكی هستند.
این در حالی است كه هیات اسیران جنبش جهاد اسلامی در زندان های رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته (شنبه) اعلام كرد كه صدها اسیر این جنبش تصمیم گرفته‌اند در روزهای آتی به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی موسوم به 'كرامت' بپیوندند.
عیسی قراقع رئیس هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین پنجشنبه گذشته گفت: 50 تن از فرماندهان و رهبران ارشد اسیر فلسطینی از پنجشنبه ‌به جمع صدها اسرای فلسطینی اعتصاب كننده پیوستند.
اعتصاب غذای اسیران فلسطینی با حمایت های گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده و فعالیت های حمایت از اسیران اعتصاب كننده در داخل و خارج از فلسطین ادامه دارد.
شمار اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی حدود 7 هزار اسیر است كه 330 نفر از آنها از نوار غزه، 680 اسیر از بین المقدس اشغالی و اراضی اشغالی 1948، 6 هزار اسیر از كرانه باختری و 34 اسیر نیز از دیگر ملیت های عربی هستند.
خاورم**9329**1275
مترجم: ندا بهبودی*انتشار دهنده: مجید جعفری