۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵
کد خبر: 82522837
T T
۰ نفر
كمك 46 ميليارد ريالي دولت يازدهم به هلال احمر چهارمحال و بختياري

شهركرد - ايرنا- استاندار چهارمحال و بختياري از كمك 46 ميليارد ريالي دولت يازدهم به جمعيت هلال احمر اين استان خبر داد.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز سه شنبه در همايش تجليل از امدادگران و داوطلبان جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري اظهار كرد: اين ميزان اعتبار براي تجهيز و تكميل كردن پايگاههاي امداد و نجات و تكميل پايگاه امدادهوايي هلال احمر در شهركرد تخصيص يافت.
به گفته وي، ايجاد پايگاه امداد هوايي با توجه به موقعيت جغرافيايي و كوهستاني بودن استان از نيازهاي سال هاي گذشته اين استان بود كه عمليات اجرايي آن در دولت يازدهم محقق شد.
استاندار چهارمحال و بختياري واگذاري عمليات اجرايي طرح هاي عمراني جمعيت هلال احمر به مديريت بحران استان با هدف تسريع در تكميل و بهره برداري را خواستار شد.
سليماني دشتكي تصريح كرد: 187 روستاي آسيب پذير در برابر حوادث و بلاياي طبيعي كه نياز به مقاوم سازي، زيرسازي، برخي نياز به جابه جايي و ساماندهي حاشيه روستا از سواحل رودخانه ها را دارد.
وي خدمات دولت يازدهم در بهبود و بهسازي جاده ها و راهسازي، زيرسازي و بهسازي روستاها، ارتقاء شاخص هاي بهداشت و درمان در چهارمحال و بختياري را تشربح كرد.
استاندار با بيان اينكه منابع چهارمحال و بختياري از جمله آب در سطح ملي بهره برداري مي شود، توسعه استان با نگاه فرا استاني و در سطح ملي را از مسئولان ارشد كشوري خواستار شد.
معاون فرهنگي نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر نيز در اين نشست از امدادگران جمعيت هلال احمر بنام آبروي هلال احمر در جهان نام برد و افزود: ايران در بخش امدادرساني در تمامي حوادث و بلاياي طبيعي و غير طبيعي در بين 190 كشور دنيا رتبه 10 را كسب كرده است.
حجت الاسلام حسينعلي زاهدي با اشاره به كمبود منابع و اعتبارات اين جمعيت گفت: سهم 46 درصد جمعيت هلال احمر از حق الثبت اسناد رسمي كه حدود 5 سال گذشته به جمعيت پرداخت نمي شد اسفندماه سال 95 در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد كه از سال 96 پرداخت شود.
به گزارش ايرنا، از حدود 50 داوطلب، امدادگران و زوج داوطلب جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري تجليل شد.
حدود 50 هزار امدادگر، نجاتگر و جوان داوطلب عضو جمعيت هلال احمر چهارمحال و بختياري هستند.
18 ارديبهشت ماه روز جهاني هلال احمر نامگذاري شده است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار دهنده:محمود رئيسي
7361/2097