۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82527796
T T
۰ نفر
اورژانس جدید بیمارستان ولیعصر(عج)خرمشهر تا نیمه دوم امسال بهره برداری می شود

خرمشهر - ایرنا - رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر گفت:اورژانس جدید این بیمارستان با پیشرفت فیزیكی 60 درصد تا نیمه دوم امسال بهره برداری می شود.

حسن سواریان شنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار اولیه احداث اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر را 35 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت:طرح توسعه اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر با مساعدت سازمان منطقه آزاد اروند و دانشكده علوم پزشكی آبادان از سال 94 آغاز شد.
وی درصد مراجعان بیماران به اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 79 درصد عنوان كرد و گفت:با توجه به اجرای سازی طرح نظام سلامت، میزان رضایت بیماران از خدمات بخش دولتی نسبت به سال ما قبل از 69 درصد به 79 درصد رسیده است.
سواریان، تعداد بیمارانی كه سال گذشته به اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر مراجعه كردند را 143 هزار نفر عنوان كرد و گفت:پنج هزار و 100 بیمار مراجعه كننده به اورژانس بستری شده یا عمل جراحی و 90 احیای موفق انجام شده است.
**پیشرفت فریزیكی 70 درصدی احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر خرمشهر
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر در بخش دیگری از سخنانش، پیشرفت فیزیكی عملیات اجرایی طرح احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان را 70 درصد عنوان كرد و گفت:درمانگاه تخصصی در سه طبقه در حال احداث است و تا نیمه دوم سال جاری بهره برداری می رسد.
سواریان افزود:درمانگاه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر به صورت موقت در مركز شهر مستقر شده و تا پایان طرح احداث درمانگاه جدید، به بیمارستان منتقل می شود.
وی تعداد مراجعه بیماران درمانگاه تخصصی ولیعصر (عج) در سال 95 را 53 هزار و 586 نفر عنوان كرد.
**** با افتتاح بخش زنان و زایمان 30 تخت به تخت های به بیمارستان اضافه می شود
رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر همچنین در بخش دیگری از سخنانش درصد پیشرفت فیزیكی بخش زنان و زایمان را 70 درصد عنوان كرد و گفت:پروژه عمرانی بخش زایمان، نیمه اول سال جاری بهره برداری می شود و با راه اندازی این بخش 30 تخت به تخت های بیمارستان افزوده می شود.
سواریان افزود:مجوز ساخت ICU با شش تخت با اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان اخذ شد و به زودی عملیات ساخت آن آغاز می شود.
وی اجرایی عملیات اجرایی ساخت بخش شیمی درمانی در بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر را یادآورشد و گفت:عملیات ساخت بخش شیمی درمانی با مساحت 264 متر مربع و مشاركت موسسه خیریه امدادگران عاشورا زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی آبادان و شبكه بهداشت خرمشهر در حال اجرا است و تا پایان شهریور ماه بهره برداری می شود.
به گزارش ایرنا بیمارستان ولیعصر (عج) تنها مركز شبانه روزی دولتی در شهرستان خرمشهر دارای 162 تخت فعال و ظرفیت 240 تخت بیمارستانی به صورت یك بیمارستان جنرال تمامی بخش های اورژانس، بخش داخلی، جراحی زنان و مردان، اطفال، نوزادان، زنان و زایمان، آزمایشگاه، رادیولوژی به صورت 24 ساعته به بیماران خدمات رسانی می كند.
7100/6125 خبرنگار: كمیله حجازی *** انتشار:سیدبهادر حسینی