۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 82531449
T T
۰ نفر
نشست انتخابات و بررسی وعده ها و برنامه ها در بیرجند برگزار شد

بیرجند- ایرنا- نشستی با عنوان « انتخابات و بررسی وعده ها و برنامه ها» دوشنبه شب با حضور تعدادی از دانشجویان مراكز آموزش عالی بیرجند و غلامعلی رجایی فعال سیاسی و به همت انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشكی بیرجند برگزار شد.

رجایی در این نشست، گفت: وظیفه شماست، حماسه 29 اردیبهشت را به شكوه و عظمت دوم خرداد تبدیل كنید.
مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه كشور با چالش هایی رو به رو و اراده ای مانع بود، بیان كرد: با توجه به واقع گرایی در داخل و خارج كشور نباید اجازه دهیم، حركت عقلانیت متوقف شود بلكه عقل حكم می كند، دولت روحانی استمرار داشته باشد.
وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین روحانی در تبریز در مورد حصر تاكید كرد: باید مطالبات جدیدی داشته باشیم، هر جا حرف نزدیم، ضرر كردیم، از حرف زدن ضرر نكرده ایم.
وی اضافه كرد: ویژگی دولت روحانی این است فضای امنیتی را شكسته است و نباید سطح فكر پایین باشد، دولت بتواند مطالبات را در داخل و خارج و با چانه زنی پیگیری كند.
وی افزود: در شهر تهران نباید عضو شورا با 150تا 200هزار رای انتخاب شود، باید میزان مشاركت بالا و داوطلبان با آرای زیاد انتخاب شوند، اینگونه نباشد عده ای كه صاحبان آرای خاموش هستند، افتخار كنند، شناسنامه آنها هنوز مهر انتخابات نخورده است.
این فعال سیاسی در ادامه با انتقاد از برخی رفتارهای رئیس دولت های نهم و دهم در عرصه داخلی و بین المللی یادآور شد: متاسفانه عده ای هشت سال اداره كشور را به او سپردند و این اتفاق به شكل دگیری در حال رخ دادن است.
وی با اشاره به اینكه همه مسئولان و مدیران باید زیر ذره بین باشند،بدون ذكر نام فردی اظهار كرد: پرونده قیر شما در اردیبل مفتوح است، چقدر مرحوم هاشمی بن بست ها را تشخیص و كشور را نجات داد.
مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان كرد: در دولت قبل شاهد بودیم، سلطان عمان با هواپیما وارد ایران می شد و پیام آمریكایی ها را منتقل می كرد، مرحوم هاشمی گفت، چقدر شاهد آوردن پیام او باشیم چرا نباید با آنها مذاكره نكنیم.
رجایی در ادامه با اظهار اینكه قبل از برجام به دلیل تحریم سفیران ایران با چمدان پول جا به جا می كردند، گفت: آنها حاضر نشدن در لندن به هواپیمای ایران كه لاستیك چرخ تركیده بود، لاستیك تحویل دهند یا هواپیما با مسافر كم به كاراكاس پرواز می كرد.
وی تاكید كرد: البته با برجام به نقطه غایی خود نرسیدیم و با برجام فعالیت هسته ایران به رسمیت شناخته شد ، حمل و نقل و 12میلیارد دلار دارایی ایران آزاد شد.
رجایی در ادامه با بیان اینكه ننگ بود كشتی ایران با پرچم كشور دیگری در دریاها و اقیانوس ها حركت كند، گفت: « ب.ز» یك شخص نبود، یك پروسه بود مگر این فرد در دولت اصلاحات رشد كرد؟
این فعال سیاسی یادآور شد: املاكی را به نام رفتگر به افرادی چون « ك.ن» تحویل دادند شورای شهر جدید تهران باید تفحص در شهرداری تهران را در دستور كارش قرار دهد.
وی بیان كرد: گذشته و عملكرد افراد را نمی توان فراموش كرد، در حالیكه شهردار محترم تهران از 96درصد صحبت می كند، شهرداری حداقل 20میلیارد تومان بدهكار است.
مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی ادامه داد: نمی گویم دولت روحانی بی مشكل است، این دولت فضای امنیتی را شكسته است در راه اصلاحات قرار دارد، تورم كنترل شد ، نرخ منفی 6درصد به هفت درصد مثبت رسید.
وی افزود: دولت توانست دریاچه ارومیه را احیا كند، جلوی واردات بنزین را بگیرد در كدام كشور فرد عاقل برنامه و بودجه را منحل می كنند، تا شما منحل كردید.
وی همچنین از مسكن مهر و یارانه به عنوان دو سیاه چاله برای اقتصاد ایران یاد كرد و افزود: بهای نفت و استخراج كم شد، ورود گردشگر به حداقل رسید، در حالیكه 14روز فروردین 96 به اندازه یك سال دولت گذشته گردشگر از اصفهان بازدید كرد.
وی از جذب بی رویه افراد به عنوان سومین سیاه چاله یاد كرد و گفت: برای 16سال آینده قادر به جذب نیرو نخواهیم بود و در برخی شهرها به اندازه 18سال كار ساخت پروژه های عمرانی را آغاز كردند.
وی ادامه داد: این مسایل دولت را دچار مشكل كرده است، مردم بدانند، دولت جدید در چه شرایطی انتخاب شد و قدرت را به دست گرفت.
به گفته رجایی در چنین شرایطی هركه می تواند بهتر اداره كند،پاكدست و عزت ایرانی را حفظ كند، به دروغ و فریب هم متوسل نشود، بیاید و بگوید با كدام پشتوانه اقتصادی و زیرساخت قادر به ایجاد پنج میلیون شغل است؟
وی اظهار كرد: آقایان با این عملكرد، آبروی امام زمان(عج) را بردند، در آن دوره از امام زمان و حالا از امام رضا(ع) هزینه می كنند، اگر قرار بود وارد عرصه انتخابات شود، نباید تولیت آستان قدس رضوی را قبول می كرد.
وی در بخشی از سخنانش با انتقاد از مناظره تلویزیونی نامزدها تصریح كرد: مسلمان هستیم، برنامه نامزدها را باید نقد كنیم، این چه مناظره ای بود، سیستم مناظره را تغییر دهید.
رجایی در بخشی از سخنانش با طرح این پرسش تا كی گرفتار آزمون خطا باشیم، یادآور شد: چرا صدا و سیما طراح سئوال باشد، چرا نخبگان كشور طراح پرسش های مناظره نامزدهای ریاست جمهوری نباشند.
این فعال سیاسی خواهان تغییر شیوه كنونی مناظره برای انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت: داوطلبان به استانها سفر و آن وقت مناظره كنند ، حالا از بگم ، بگم ، خبری نیست، برگه نشان می دهند، دادگاه داریم، هركه مشكل دارد، حتی برادر و فرزند من باشد، به اتهام او رسیدگی كند.
مشاور مرحوم رفسنجانی بیان كرد: مردم بیدار شدند، این روش باید عوض شود ، ایران كشوری آزاد است، من معلم در جمع شما صحبت می كنیم و در سایه این بیداری است، جشن پر شكوه پیروزی را در روز 29اردیهشت ماه برگزار خواهیم كرد.
وی خطاب به دانشجویان حاضر گفت: افرادی كه تاكنون رای ندادند یا مردد هستند، تشویق كنید، در انتخابات شركت كنند، اگر این گونه باشد، دولت بعدی ، مسلما دولت اصلاحات خواهد بود.
وی با بیان اینكه نقاط قوت و ضعف هایی داریم، گفت: یكی از مشكلات پایین بودن فرهنگ كار است، تحت تاثیر فرهنگ شفاهی هستیم، كه زود در ما اثر می كند، باید حزب باشد، قدرت را نقد كند، و به سمت نقاط قوت برویم تا دولت تكرار و نسبت به مطالبات پاسخگو باشد.
رجایی اضافه كرد: مملكت بدون رجال نیست، دولت آینده روحانی باید دولتی جوان و چابك و مردمی تر باشد و صدها نفر همانند ظریف داریم، تیم رسانه ای دولت عوض شود كه نتوانست خوب عمل كند.
این فعال سیاسی بیان كرد: انصافا دولت بر مبنای واقع گرایی و تدبیر؛ خوب عمل كرد و نباید در بعضی موارد بی دلیل با دنیا درگیر شد.
مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار كرد: به سفارت عربستان و انگلستان حمله كردند، آن وقت دولت خسارت را پرداخت، به دنبال ایجاد انجمن اسلامی در كاخ سفید نیستیم .
این فعال سیاسی با عنوان حرام زاده از روسیه یاد كرد و افزود: آمریكا شیطان بزرگ است ضربه ای كه 200سال اخیر از روسیه خوردیم بی سابقه است، در سیاست نیاز به توازن داریم .
رجایی بر ایجاد تعامل با دنیا تاكید كرد و گفت: با دنیا نباید بی جهت درگیر شد، دنیای سیاست، برد - برد است، رابطه یك طرفه نمی شود، بده، بستان هست، باید زیركانه عمل كرد.
وی یادآور شد: به دولت روحانی باید فرصت داد كه با مشاركت حداكثری تكرار و با اقتدار در عرصه ظاهر شود.
رجایی در پاسخ به پرسشی كه نظر شما در مورد برجام چیست، در صورت شكایت ایران اگر وتو شود، چه خواهد شد، گفت: حالا اغلب تریبون ها در اختیار آقایان است از حرف زدن مشكل نداریم.
وی اظهار كرد: تلویزیون، نماز جمعه، نهاد نمایندگی ، بسیج و ... در اختیار شماست و نباید فكر كرد، دولت بی عرضه است ، اگر برجام بد است، چرا اسراییل، كشورهای ارتجاع منطقه، با آن مخالف اند، چرا روزنامه كیهان هم صدا با اسراییل شد درست است عقب نشینی داشته ایم، مگر رهبری نگفت، نرمش قهرمانانه و رهنمودهای موثر نیز ارایه فرمودند.
رجایی یادآو رشد: برجام ایران هراسی را از بین برد، این بزرگترین دستاورد است ، فعالیت هسته ای تثبیت شد و در حال ورود به اقتصاد هسته ای هستیم.
این فعال سیاسی یادآور شد: گرچه برجام ایده آل ما نبود، اما دستاوردهایی داشت و سایه جنگ را به گفته آقای ولایتی كه مشاور رهبری هستند از كشور دور كرد .
به گفته رجایی در دولت گذشته محمد جواد ظریف یكی از كاركشته ترین دیپلمات های ایرانی، خانه نشین و تدریس كتابش ممنوع شد.
رجایی عصر دوشنبه در جمع حامیان حسن روحانی در هیات حسینی بیرجند نیز حضور یافت و در باب اهمیت مشاركت و لزوم استمرار دولت برای انجام اصلاحات و یپشرفت سخنانی بیان كرد.
2047* خبرنگار- عباسقلی اشكورجیری