۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۵
کد خبر: 82544697
T T
۰ نفر
تحقق اقتصاد مقاومتي زمينه ساز حل بسياري از مشكلات است

بوشهر-ايرنا- نماينده مردم دشتي و تنگستان در مجلس شوراي اسلامي گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي كه همواره مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته زمينه ساز حل بسياري از مشكلات اقتصادي كشور است.

به گزارش ايرنا، سيد كمال الدين شهرياري روز پنج شنبه در نشست با شماري از فعالان اقتصادي استان بوشهر افزود: براي رونق توليد و به دنبال آن ايجاد اشتغال بخش دولتي ملزم به تغيير ديدگاه خود نسبت به بخش خصوصي است.
وي يادآور شد: ايران يك درصد جمعيت دنيا را به خود اقتصاد داده و در برابر اين درصد جمعيتي پنج درصد ثروت كره زمين را داراست و با توجه به اينكه ثروت كشور پنج برابر سرانه متوسط جمعيتش است نبايد شاهد مشكلات اقتصادي در سطح آن باشيم.
شهرياري عنوان كرد: امروز بخش قابل توجهي از قدرت هاي حوزه هاي مختلف به قدرت اقتصادي خلاصه شده و اقتصاد در شرايط كنوني تعيين كننده قدرت نرم و سخت است.
شهرياري در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك انتخاب مجدد حجت الاسلام حسن روحاني به رياست جمهوري افزود: در 29 ارديبهشت ماه مردم ايران اسلامي حماسه اي آفريدند كه اين حماسه حضور باشكوه ملت پاي صندوق هاي راي براي انتخابات رئيس جمهور و شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها بود.
شهرياري گفت: اين انتخابات نمونه اي بارز از دموكراسي اسلامي در نظام مقدس جمهوري اسلامي بود و به همه دنيا ثابت كرد كه مردم در همه عرصه ها حضور داشته و از ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي ايران دفاع مي كنند.
وي گفت: با اين حال اميدواريم دولت يازدهم در ادامه راه چهار ساله خود موفقيت هاي بيشتري كسب كند و گره از مشكلات كشور بويژه در حوزه اقتصاد را بگشايد.
رئيس اتاق بازرگاني بندر بوشهر نيز گفت: در بخش صنعت، معدن و كشاورز وضعيت مطلوبي نداريم كه در اين راستا در انتظار تدابير لازم از مسئولان ذيربط هستيم.
محمد عبادي افزود: وجود بيكاري در استان كم جمعيتي مانند بوشهر كه از ظرفيت هاي خدادادي فرواني برخوردار است شايسته استان نبوده از اين رو بايد تمام سعي و تلاش خود را براي رونق اقتصادي كشور و بويژه استان بوشهر بكار گيريم.
وي يادآور شد: يكي از مشكلات فراروي فعالان اقتصادي استان بوشهر مسائل مربوط به بانك است كه در اين راستا بانك ها مي توانند با تامين مالي مناسب زمينه رونق بسياري از بنگاه هاي اقتصادي را فراهم كنند.
عبادي افزود: در مقطعي با افزايش 3 برابري نرخ ارز قدرت خريد و سرمايه در گردش بنگاه هاي اقتصادي به يك سوم تقليل يافت كه اين معضل فعالان اقتصادي را در شرايط دشواري قرار داد.
7212/ 6045 ** خبرنگار: عبدالصمد شهرياري* انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد