۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82551132
T T
۰ نفر
كانون هاي بيماري' تب كريمه كنگو' در زنجان پايش مي شود

زنجان - ايرنا - مدير كل مديريت بحران استان زنجان گفت: هيچ موردي از ابتلا به بيماري' تب كريمه كنگو' كه مشترك بين انسان و دام به شمار مي رود، مشاهده نشده و كانون هاي اين بيماري در استان در حال پايش است.

صفي الله كرامتي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس گزارش هايي كه از دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان ارائه شده تا روز جاري حتي موردي از ابتلاي انسان ها به بيماري تب كريمه كنگو در اين استان وجود ندارد.
وي تاكيد كرد: دامپزشكي استان زنجان نيز با اكيپ هاي بخش خصوصي و دولتي در حال سم پاشي جايگاه هاي نگهداري دام هاي سبك و سنگين و سطح بدن دام هاست.
مدير كل مديريت بحران استان زنجان گفت: چنانچه مكاني منشا كنه باشد، توسط اكيپ هاي فعال دامپزشكي در سطح استان سم پاشي و از شيوع آن جلوگيري مي شود.
كرامتي با بيان اينكه وظيفه ذاتي دامپزشكي كنترل و مهار بيماري تب كريمه كنگو است، اظهاركرد: اين بيماري در سطح استان زنجان كنترل شده، مساله بحراني نيست و هيچ گونه جاي نگراني درباره شيوع آن نيز وجود ندارد.
وي خاطرنشان كرد: سم پاشي جايگاه ها و روي بدن دام در استان زنجان توسط 9 اكيپ از بخش خصوصي و دولتي به صورت رايگان در دست انجام است و بايد دامدارن بيش از گذشته همكاري لازم را با اين اكيپ ها داشته باشند.
به گزارش ايرنا، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از كشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشكي در مراكز عرضه و قصابي ها، مورد را با شماره 1512 دامپزشكي استان زنجان براي بررسي موضوع و پيشگيري از شيوع بيماري 'تب كريمه كنگو' گزارش دهند.
تب كريمه كنگو، يك بيماري حاد تب دار و خونريزي دهنده‌ است كه از طريق گزش كنه و يا تماس با خون يا ترشحات يا لاشه دام و انسان آلوده منتقل مي‌شود.
7325/3001
خبرنگار: حديث ابوالحسني** انتشاردهنده: مينا افشاري