خبرنگاران برای انجام فرآیندهای بیمه ای به سامانه جامع رسانه های كشور مراجعه كنند

زنجان - ایرنا - معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: خبرنگاران و روزنامه نگاران برای انجام فرآیندهای بیمه ای خود می توانند به سامانه جامع رسانه های كشور معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

ابراهیم قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خبرنگاران پس از ثبت نام در سامانه جامع رسانه های كشور و تایید نهایی به صندوق هنرمندان معرفی می شوند.
وی اظهار كرد: هنرمندان و نویسندگان نیز برای انجام فرآیند بیمه ای خود می توانند با در دست داشتن مدارك لازم به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان مراجعه كنند و سپس مدارك آنها به وزارت ارشاد ارسال می شود.
به گفته ی، قاسمی طی یكسال گذشته 200 نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران این استان بیمه شده اند.
مدیر كل تامین اجتماعی استان زنجان نیز از اجرای بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران خبر داد و گفت: بر این اساس بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران با بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد به عنوان كمك ویژه اختصاصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لحاظ شده است.
مسعود علیاری خاطرنشان كرد: با انعقاد تفاهم نامه همكاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی مقرر شده تعداد 12 هزار از متقاضیان بیمه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در سراسر كشور جهت بهره مندی از 10 درصد حداقل دستمزد سالانه مصوب شورای عالی كار به عنوان كمك ویژه اختصاصی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی صندوق اعتباری هنر به شعب اجرایی سازمان تامین اجتماعی معرفی و پس از احراز شرایط تحت پوشش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار گیرند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی