۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82573383
T T
۰ نفر
طيفي از اطلاعات براي سرمايه گذاري در زنجان آماده شود

زنجان - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار زنجان گفت: طيفي از اطلاعات مورد نياز در قالب بسته هاي سرمايه گذاري در نقشه راه براي سرمايه گذاران به اين استان آماده شود.

به گزارش ايرنا، فرامرز نيك سرشت روز چهارشنبه در شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي زنجان افزود: نبايد اطلاعات و زير ساخت هاي مورد نياز براي سرمايه گذار در هر منطقه را محدود در نظر گرفت.
وي يادآورشد: گاه سرمايه گذار توامندي به اين استان وارد مي شود اما به علت نبود امكانات و زير ساخت هاي مورد نياز از جمله زمين بزرگ و زير ساخت هاي گسترده، حاضر به سرمايه گذاري نمي شود.
نيك سرشت تاكيد كرد: بايد اطلاعات موجود در نقشه راه سرمايه گذاري به شكل منعطف طراحي شود تا با هر نوع پيشنهاد سرمايه گذاري بتوان، بسته مطلوب را ارائه كرد.
مديركل امور اقتصادي و دارايي استان زنجان هم در ادامه جلسه به طراحي و فعال سازي پنجره واحد خدمات سرمايه گذاري براي كاهش زمان صدور استعلام ها از سه ماه تا يك هفته اشاره كرد و گفت: اين پنجره واحد با محوريت پاسخدهي سريع در خصوص 2 استعلام زمان بر تغيير كاربري زمين و استفاده از زمين هاي ملي و منابع طبيعي فعاليت مي كند.
ابوالفضل عباسچيان اظهار كرد: يكي از دلايل طولاني شدن فرآيندهاي صدور مجوزها، زمانبر بودن دريافت پاسخ استعلامات است كه گاه اين پروسه تا 2 سال به طول مي انجامد.
وي يادآورشد: در پنجره واحد، تمام بخش هاي رسيدگي كننده داراي يك بازه زماني هستند و نحوه عملكرد دستگاه ها به استعلام ها در سامانه قابل رصد است.
عباسچيان با بيان اينكه در طراحي اين سامانه از تجربه 2 استان تبريز و مشهد كه پيش از اين، به آن مجهز شده اند، استفاده شده است، خاطر نشان كرد: هدف كلي از طرحي سيستم پنجره واحد، ايجاد شفافيت، تسريع و تسهيل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگويي به استعلامات است.
مديركل امور اقتصادي و دارايي استان زنجان با بيان اينكه شايسته استان نيست كه در زمان ورود سرمايه گذار، اطلاعات جامعي براي هدايت وي وجود نداشته باشد و پس از ورود متقاضي، اقدامات لازم انجام شود، گفت: نقشه جامع سرمايه گذاري با تجميع اطلاعات لكه هاي شناسايي شده براي سرمايه گذاري اين مشكل را حل مي كند.
وي با بيان اينكه اين نقشه راه بر خط است و اطلاعات آن در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد، ادامه داد: از سوي ديگر ضعف لكه هاي سرمايه گذاري در اين نقشه مشخص شده است و دستگاه ها مي توانند متناسب با نياز هر منطقه اقدام به تامين زير ساخت ها و تمهيدات لازم كنند.
3001
تهيه و انتشار: مينا افشاري