۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۱
کد خبر: 82615677
T T
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی وارد استان كردستان شد

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۱
کد خبر: 82615677
وزیر راه و شهرسازی وارد استان كردستان شد

سنندج- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی برای آغاز عملیات اجرایی پنج قطعه كریدور شماره 10 كشور (شمال-جنوب) و بهره برداری از 10 كیلومتر این كریدوراز طریق فرودگاه سنندج وارد استان كردستان شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی توسط عبدالمحمد زاهدی استاندار، بهرام نصرالهی زاده رئیس سازمان برنامه و بودجه، شهرام ملكی مدیركل راه و شهرسازی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استان كردستان مورد استقبال قرار گرفت.
در سفر وزیر راه و شهرسازی باقی مانده عملیات اجرایی كریدور شماره 10 كشور (شمال-جنوب) شامل 75 كیلومتر با 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده آغاز می شود.
این طرح ها در محورهای كامیاران-سنندج، سنندج دیواندره، دیواندره-سقز و سقز-بوكان است كه شركت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل كشور عهده دار اجرای این طرح ها است.
بازدید از سه قطعه گردنه صلوات آباد (بزرگراه سنندج به همدان) از دیگر برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان كردستان است كه این سه قطعه به طول 21 كیلومتر با 310 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در سفر گذشته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.
در این سفر 10 كیلومتر از قطعه پنج سنندج- دیواندره به بهره برداری می رسد كه بخشی از كریدور شمال-جنوب كشور است كه برای اجرای آن 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
آخوندی ضمن بازدید از سایر قطعات درحال احداث كریدور شمال-جنوب از مراحل ساخت فرودگاه سقز نیز بازدید می كند تا از نزدیك در جریان مشكلات آن قرار گرفته و نسبت به حل آن برنامه ریزی شود.
حضور در شورای هماهنگی مسكن، حمل و نقل كردستان از دیگر برنامه های وزیر راه و شهرسازی به استان كردستان است كه این آیین نیز عصر دوشنبه در محل استانداری كردستان برگزار می شود.
هم اكنون 100 كیلومتر از كریدور شمال-جنوب كشور، 27 كیلومتر در مسیر بیجار-زنجان، 10 كیلومتر در مسیر بیجار دیواندره- 22 كیلومتر در مسیر سنندج مریوان، 15 كیلومتر در مسیر كامیاران-مریوان به عنوان طرح های بزرگراهی و راه اصلی است كه در استان كردستان درحال اجرا است.
امسال مناقصه های مختلفی برای بهسازی و احداث 820 كیلومتر از راه های كردستان در سه حوزه بزرگراهی، راه اصلی (بین شهری) و روستایی به ارزش هشت هزار و 500 میلیارد ریال انجام شده است.
650 كیلومتر از این میزان مربوط به حوزه راه های روستایی به ارزش 2 هزار میلیارد ریال بوده و سهم برگزار راه نیز در این مناقصه ها 120 كیلومتر با پنج هزار میلیارد ریال بوده و در مناقصه های برگزار شده سال جاری نیز حدود 50 كیلومتر راه اصلی (بین شهری) به ارزش یك هزار و 500 میلیارد ریال اجرا می شود.
استان كردستان در مجموع هفت هزار و 850 كیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد كه 6 هزار كیلومتر آن راه روستایی و هزار و 850 كیلومتر آن راه اصلی و فرعی است.
3034/ 7355/ 3020
** خبرنگاران: وریا كرمی و حسن حسین زاده/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی