۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲
کد خبر: 82616574
T T
۰ نفر
تغییر ناگهانی معاون سرمایه گذاری و توسعه كسب و كار سازمان منطقه آزاد اروند

آبادان - ایرنا - با حكم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، محمود زمانی به عنوان سرپرست معاونت سرمایه گذاری و توسعه كسب و كار این سازمان منصوب شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در حكم اسماعیل زمانی مدیرعامل این سازمان به سرپرست معاونت سرمایه گذاری و توسعه كسب و كار سازمان آمده است:با توجه به تجریبات شما و نظر به اینكه سازمان در حال گذر به مرحله جدید توسعه به ویژه حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری می باشد، جنابعالی را به عنوان سرپرست موقت معاونت سرمایه گذاری و توسعه كسب و كارها منصوب می نمایم.
امید است، با همكاری مدیران و معاونان سازمان در انجام وظایف محوله موفق باشید.
پیش از این، محمدرضا معتمدی به عنوان معاون سرمایه گذاری و توسعه كسب و كار سازمان منطقه آزاد اروند فعالیت می كرد.
افزایش سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند از اقدامات معتمدی طی مدت حدود سه ساله پذیرش مسئولیت در سازمان منطقه آزاد اروند است.
بر اساس گزارش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجموع سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی در سال 95 نیز بالغ بر (3.103 میلیون دلار) بوده كه این نسبت در سال 94، معادل 1.291 میلیون دلار و در سال 1391 (دولت دهم ) 32 میلیون دلار بود.
حجم سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد تجاری - صنعتی اروند در سال گذشته بر اساس این گزارش، 106 میلیون دلار بوده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، محمدرضا معتمدی معاون سرمایه گذاری و توسعه كسب و كارهای سازمان منطقه آزاد اروند یكشنبه بیست و هفتم فروردین ماه سال جاری در نشست شورای اداری خرمشهر گفته بود:هفت هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری اسمی در منطقه آزاد اروند ثبت شد كه از این میزان یكهزار و ۳۳۵ میلیارد تومان معادل ۱۳هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال جذب شده است.
وی با بیان اینكه ۷۰ درصد سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در شهرك صنعتی خرمشهر بوده، گفت:حدود ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرك صنعتی هزینه شده است.
وی پروژه های در دست اجرا در شهرك صنعتی خرمشهر را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان كرد و گفت:علاوه بر این ۷۹۰ میلیارد ریال پروژه جدید برای امسال تعریف شده كه بسیاری از این پروژه ها مصوبه شورای هیات مدیره را گرفته است.
معاون پیشین سرمایه گذاری و اقتصادی منطقه آزاد اروند در این نشست گفته بود:شهرك صنعتی خرمشهر به یكی از قطب های تولید فولاد كشور تبدیل شده و علاوه بر دو شركت تولید فولاد یك شركت تولیدی نیز فعالیت خود را آغاز كرده است.
معتمدی افزود:سال ۹۵ به رغم كمبود نقدینگی ۲۵ واحد صنعتی و تولیدی جدید در منطقه آزاد اروند راه اندازی و ۵۰ تا ۶۰ واحد دیگر نیمه فعال و غیرفعال وجود دارد كه نیاز به منابع مالی كلان دارند.
وی افزود:سال گذشته ۱۳۵ میلیون دلار كالای صادراتی تولید شده منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر به خارج از كشور صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی داشته است.
وی كل صادرات از منطقه آزاد اروند را ۱٫۲ میلیارد دلار عنوان كرد و گفت:سال ۹۵ صادرات كالاهای غیر نفتی از منطقه آزاد اروند به میزان ۱٫۲میلیارد دلار از شلمچه و گمركات آبادان و خرمشهر انجام شده است.
6125 دریافت كننده خبر و انتشار دهنده:سیدبهادر حسینی