۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۴۳
کد خبر: 82618097
T T
۰ نفر
2 عنوان برتر جشنواره رسانه و فرهنگ عمومي به خبرنگاران ايرنا ايلام تعلق گرفت

ايلام - ايرنا - آيين اختتاميه نخستين جشنواره رسانه و فرهنگ عمومي با حضور رييس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و جمعي از مسوولان محلي و فرهنگي با معرفي برگزيدگان در شهر ايلام برگزار شد كه خبرنگاران ايرنا استان 2 عنوان برتر را كسب كردند.

به گزارش ايرنا، از مجموع 92 اثر ارسالي به دبيرخانه جشنواره با راي هيات داوران هفت اثر از جمله آثار 2 نفر از خبرنگاران ايرنا مركز ايلام به عنوان برتر مورد تجليل قرار گرفتند.
در اين جشنواره بر اساس راي هيات داوران اثر حميد حيدرپناه با عنوان تنهايي تو شكل تنهايي من نيست از روزنامه مهران، اثر عبدالرضا محمدي با عنوان هر سه نفر 2 قليان از ايسنا، اثر خليل كمربيگي با عنوان نزاع بين فردي و امنيت اجتماعي از هفته نامه مانشت، اثر مردم، متكديان و مسوولان / سه ضلع يك پديده شوم از حمزه عبدالهي پور از هفته نامه نجوا، اثر آرزو جمالوندي با عنوان زيبايي جامعه با گويش هاي محلي از هفته نامه افق نو، اثر آزاده خرم با عنوان خانواده ها در آستانه خاموشي از خبرگزاري ايرنا و اثر ناهيد ابراهيمي با عنوان حاكميت مارك ها در بازار، وصله ناجور اقتصاد مقاومتي از خبرگزاري ايرنا به عنوان برتر معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند.
به گفته معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام، اين هفت اثر در بخش هاي مختلف گزارش، يادداشت، خبر، سرمقاله و مصاحبه از رسانه هاي مكتوب استان به عنوان برتر انتخاب شدند.
عمران خودآموز اظهار كرد: اين جشنواره ويژه مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي اطلاع ‌رساني اينترنتي استان به ‌همراه ضمايم استاني نشريات سراسري و در 35محور مختلف برگزار شد.
وي محورهاي اين جشنواره را گفتمان ‌سازي و فرهنگ ‌سازي در زمينه‌ اقتصاد مقاومتي، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي (اعتياد، حاشيه‌نشيني، نزاع، طلاق، فضاي مجازي و غيره)، ترويج سبك زندگي ايراني - اسلامي، گسترش فرهنگ قرآن و عترت، گسترش فرهنگ نماز، امر به معروف و نهي از منكر، حماسه عظيم اربعين حسيني، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، ترويج فرهنگ جهاد و مقاومت، تبيين ديدگاه‌هاي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، رد و اعتلاي فرهنگ و هنر ايراني- اسلامي، صيانت از فرهنگ عامه، پاسداشت زبان و ادب فارسي اعلام كرد.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي ايلام ادامه داد: گسترش فرهنگ كتابخواني و نهضت مطالعه مفيد، غني‌سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، ترويج فرهنگ كار و توليد، گسترش نشاط و تحرك اجتماعي، گسترش نظم و انضباط اجتماعي، تقويت رفتارهاي شهروندي، آداب شهرنشيني و بازآفريني شهري، پيشگيري از وقوع جرم، خشونت، ضرب و جرح و تصادفات جاده‌اي، مبارزه با مواد مخدر و عوامل و چالش‌هاي حاشيه‌نشيني و سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي از ديگر محورهاي اين جشنواره‌ بود.
وي فرهنگ حفاظت از محيط‌ زيست و منابع طبيعي، صيانت از حريم عمومي و حقوق شهروندي، ازدواج و تحكيم بنياد خانواده، ترويج فرهنگ حجاب و عفاف، ترويج فرهنگ قانون‌گرايي، ترويج فرهنگ نقدپذيري و پاسخگويي مسئولانه، ترويج فرهنگ صداقت و راستگويي، پدافند غيرعامل در حوزه فرهنگ و هنر، افزايش سواد رسانه‌اي و فرهنگ استفاده صحيح از فناوري‌هاي نوين ارتباطي، مقابله‌ موثر با فرق و عرفان‌هاي نوظهور، مقابله با گروه‌هاي تكفيري و خشونت‌گرا، مقابله‌ي فرهنگي با قاچاق كالا و ارز و فرهنگ سلامت و تغذيه سالم(كاهش مصرف قند و نمك) ديگر محورهاي اين جشنواره برشمرد.
خودآموز ارتقاي سطح فرهنگ عمومي استان با استفاده از ظرفيت رسانه هاي استان، تمركز رسانه‌ها بر موضوع هاي اولويت‌دار فرهنگي و اجتماعي، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي از طريق فرهنگ‌سازي و تقدير از رسانه‌هاي فعال در عرصه‌ي فرهنگ عمومي را از اهداف اين جشنواره برشمرد.
به گزارش ايرنا، اكنون 25 نشريه محلي، نمايندگي 70 روزنامه سراسري، 14 خبرگزاري و 21 سايت خبري در استان ايلام با 175 خبرنگار فعاليت دارند.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: شهريار حيدري فر
6034/7171