۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82633890
T T
۰ نفر
برترين هاي جشنواره منطقه اي شعر گويش محلي در اردل معرفي شدند

شهركرد- ايرنا- يازدهمين جشنواره ادبي شعر گويش محلي با عنوان ' تمدار بيت ' در شهرستان اردل روز چهارشنبه با معرفي شاعران برتر به كار خود پايان داد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: 450 اثر از 120 شاعر از 8 استان زاگرس نشين كشور در دو بخش آزاد و آئيني به دبيرخانه يازدهمين جشنواره تمدار بيت در شهرستان اردل ارسال شد.
جواد كارگران دهكردي در گفت وگو با ايرنا افزود: پس از داوري آثار ارسال شده، 10 اثر پذيرفته و مقام كسب كرده و از آثار 5 نفر از شاعران نيز تقدير شد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري ادامه داد: 4 اثر نيز از هند و انگليس به اين جشنواره ارسال شد.
كارگران گفت: يازدهمين جشنواره شعر منطقه اي تمدار بيت با حضور شاعران بومي سراي چهارمحال و بختياري ،خوزستان، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، بوشهر، اصفهان، فارس و ايلام برگزار شد.
به گفته وي، اين جشنواره با هدف گراميداشت ارزش ها و گويش هاي اصيل لري و تقويت باورهاي بومي هرساله در شهرستان اردل برگزار مي شود.
بنابراين گزارش در بخش آئيني محدثه الماسي از خوزستان، كيومرث عيسي پره از دزفول، عصمت ملكوتي از شاهين شهر، فاطمه احمدي از خوزستان و وحيد شهپري از ايذه مقام هاي برتر را كسب كردند.
در بخش آزاد نيز سبزعلي قاسمي از خوزستان، مهرداد ناصري از خوزستان، فرزاد طوبي از چهارمحال و بختياري، وحيد كياني از چهارمحال و بختياري و يونس عبدالهي از انديمشك نيز برتر شناخته شدند.
داوران اين جشنواره آثار محمد علي مالكي از لرستان، محمد قنبري از خوزستان، مهشيد شرافي زاده از چهارمحال و بختياري، رامين طهماسبي از چهارمحال و بختياري و غلامعلي آزركي از اصفهان را قابل تقدير دانستند.
به گزارش ايرنا، تمدار بيت نوعي شعر با گويش لري و بختياري است كه زنان قاليباف هنگام قاليبافي بر روي دار، با گويش محلي خود، آن را زمزمه مي كنند.
اردل حدود 90 كيلومتري شهركرد واقع شده است.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار:نوري
7361/2097
۰ نفر