۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82634776
T T
۰ نفر

كاهش 60 درصدي پرونده جرايم خاص در خراسان رضوي

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82634776
كاهش 60 درصدي پرونده جرايم خاص در خراسان رضوي

سبزوار- ايرنا- رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون آمار پرونده هاي جرائم خشن و خاص شامل آدم ربايي، نزاع، قتل و سرقت مسلحانه در اين استان 60 درصد كاهش يافته است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام علي مظفري روز پنجشنبه در مراسم بهره برداري از ساختمان جديد دادگاه بخش ششتمد از توابع شهرستان سبزوار افزود: برخورد جدي دستگاه قضايي و هوشياري مردم از عوامل تاثيرگذار در كاهش جرايم خاص استان بوده است.
وي ادامه داد: سالانه 1.5 ميليون فقره پرونده در محاكم استان تشكيل مي شود كه زمان رسيدگي به پرونده ها بنا به موضوع آن در كمترين زمان قانوني صورت مي گيرد و در موضوع رفع تصرف از اراضي ملي و دولتي در پنج ماه نخست امسال و نيز سال گذشته خراسان رضوي از موفق ترين استانهاي كشور بوده است.
وي افزود: توسعه فضاهاي قضايي استان در راستاي ايجاد عدالت و دسترسي آسان مردم به قانون و مراجع امنيتي است تا افردي كه مورد ظلم قرار مي گيرند با كمترين هزينه به مراجع قضايي دسترسي داشته باشند.
حجت الاسلام مظفري با اشاره به اينكه با استفاده از ظرفيت ساير نهادها تشكيل پرونده هاي قضايي استان كمتر مي شود، گفت: هم اكنون بخشي از پرونده ها شكايات مردمي از دستگاههاي اداري است كه وظايف خود را به خوبي انجام نمي دهند.
وي ادامه داد: برخورد قضايي براي كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه مرحله نهايي است و بايد فرهنگ پايبندي به قانون به حدي باشد كه هيچ فردي جرأت ارتكاب جرم نداشته باشد كه نهادهاي فرهنگي نقش اثرگذاري در اين زمينه دارند.
رئيس كل دادگستري خراسان رضوي گفت: در مناطق و بخش هاي محروم تر به سبب پايبندي بيشتر مردم به احكام ديني، حفظ سنت هاي فرهنگي و اصيل، نقش شوراهاي حل اختلاف مشهودتر و تشكيل پروندهاي قضايي كمتر است.
حجت الاسلام مظفري با اشاره به فرا رسيدن هفته دولت گفت: خدمات و دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي قابل شمارش نيست و يكي از تفاوت هاي انقلاب با حكومت طاغوت حضور مسئولان در كنار مردم و همت در رفع مشكلات آنها است.
فرماندار ويژه سبزوار نيز گفت: فعاليت همه نهادها و دستگاههاي اجرايي كشور در راستاي حفظ دستاوردهاي نظام و اصول انقلاب اسلامي صورت مي گيرد.
احمد برادران با گراميداشت هفته دولت افزود: توجه به مناطق محروم، رفع نابساماني از آن و نقش و مشاركت مردم در تعيين سرنوشت از بركات انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: عليرغم مشكلات دولت يازدهم، با پيگيري و مساعدت رئيس كل دادگستري خراسان رضوي 2 ساختمان دادگستري در شهرستان سبزوار و شهر ششتمد به بهره برداري رسيد.
رئيس دادگاه عمومي بخش ششتمد سبزوار نيز گفت: ساختمان جديد با 3 هزار و560 متر مساحت و زيربناي 400 متر مربع در مدت يك سال ساخته شده است.
حميد چكني مقدم افزود: براي ايجاد ساختمان جديد دادگاه عمومي بخش ششتمد چهار ميليارد و200 ميليون ريال از محل اعتبارات دولتي هزينه شده است.
شهر ششتمد در 30 كيلومتري جنوب سبزوار قرار دارد.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي **‌ انتشار د هنده:‌علي اصغر ايزدي
8145/7500/5132