۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82638624
T T
۰ نفر

فضای سبز مجموعه تاریخی باغ فین كاشان ساماندهی شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82638624
فضای سبز مجموعه تاریخی باغ فین كاشان ساماندهی شد

كاشان- ایرنا- مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین كاشان گفت: عملیات حفاظت و نجات بخشی فضای سبز این مجموعه با صرف اعتباری افزون بر 440 میلیون ریال انجام شد.

به گزارش ایرنا، سمیه فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: شست و شوی 365 اصله درخت سرو و هشت اصله درخت چنار با ارتفاع حدود 20 متر از جمله اقدام های انجام شده برای ساماندهی فضای سبز باغ تاریخی فین است.
وی حذف تدریجی فضاهای چمن كاری، آماده سازی باغ برای كاشت درختان میوه و خشك برداری درختان را از دیگر اقدام ها برای سر و سامان دادن به فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین كاشان عنوان كرد.
به گفته وی، شست و شوی درختان با هدف كنترل آفات گیاهی ،حفظ طراوت و شادابی فضای سبز، حذف ذرات آلاینده و گرد و خاك، بهبود وضعیت سبزینگی و شادابی درختان و همچنین افزایش طول عمر مفید آنها انجام شده است.
مدیر مجموعه جهانی باغ تاریخی فین كاشان با تاكید بر اینكه شست و شوی درختان با استفاده از حشره كش ارگانیك پالیزین انجام شد، خاطرنشان كرد: این ماده برای محیط زیست بی خطر است.
وی همچنین با بیان اینكه حشره كش ارگانیك پالیزین دارای تركیب های صابونی و روغن گیاهی نارگیل به همراه عصاره های گیاهی است، گفت: این سم در كنترل طیف وسیعی از حشره ها بسیار موثر و باعث زدودن چربی و گرد و خاك از روی درختان می شود.
فرهادی با توجه به مشكل كم آبی كشت و جایگزینی گونه های كم مصرف برای ساماندهی فضای سبز باغ فین را از دیگر اقدام های انجام شده در این زمینه عنوان كرد و گفت: كاشت درختان میوه بومی كه در گذشته های دور در این باغ وجود داشته از جمله برنامه های آینده توسعه فضای سبز در این اثر تاریخی است.
باغ تاریخی فین كاشان با مساحت23 هزار و 700 مترمربع یكی از زیباترین و معروف ترین باغ های ایرانی به شمار می رود و جزو 9 باغ ایرانی است كه خرداد سال 90 در فهرست میراث جهانی یونسكو ثبت شد.
6136 / 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی