۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۰
کد خبر: 82639234
T T
۰ نفر
استاندار يزد: ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي در انگيزه خدمت به مردم موثر است

يزد - ايرنا - استاندار يزد گفت: در ارزيابي عملكرد دستگاه ها بايد ضوابط، صداقت و امانت داري حاكم باشد و در اين فرايند روابط و نگاه هاي شخصي و سليقه اي ملاك قرار نگيرد كه انجام درست آن در انگيزه خدمت به مردم موثر است.

به گزارش عصر روز دوشنبه، اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، سيد محمد ميرمحمدي در نشست شوراي راهبري توسعه مديريت استان با اشاره به ضرورت ارزيابي عملكرد ادارهها و دستگاه هاي مختلف خدمت رسان افزود: اين امر موجب ايجاد رقابت مثبت و سازنده ميان دستگاه ها خواهد شد و قطعا در بهبود روند خدمت رساني و انجام وظيفه درست و ايجاد انگيزه موثر است.
وي ادامه داد: بديهي است آنچه در اين فرايند موثر و مهم است يكي روشهاي ارزيابي و ديگري ضوابط حاكم بر ارزيابان است.
استاندار يزد بيان كرد: داشتن مهارت و اطلاعات كافي و قضاوت نكردن بر مبناي سليقه و نگاه شخصي و حاكم بودن ضوابط بر عملكرد ارزيابان به جاي روابط از خصوصيات افرادي است كه ارزيابي را انجام مي دهند.
ميرمحمدي گفت: ارزيابان بايد به اصول صحيح ارزيابي و اطلاعات در خصوص عملكرد دستگاه ها اشراف كامل داشته باشند و در نهايت صداقت، دقت و امانتداري، به اين امر مهم مبادرت كنند.
استاندار يزد تاكيد كرد: آنچه به عنوان نظر استانداري به عنوان يكي از شاخصهاي ارزيابي دستگاه ها عنوان شد، در واقع اظهار نظر استاندار پس از مشورت با معاونان و اخذ نظر آنها پيرامون دستگاه هاست.
ميرمحمدي، تحليل نتايج ارزيابي ها را يكي از مهمترين مباحث اين حوزه دانست و تاكيد كرد: بايد شاخص ها و نتايج به درستي توسط تحليل گراني كه علم و تجربه لازم را در اين خصوص دارند، تحليل شود چرا كه اين امر ما را در تصميم گيريهاي آينده و آسيب زدايي از سازمانها و نهادها بسيار كمك خواهد كرد.
در اين نشست، نصير زاده رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد گزارشي از جشنواره شهيد رجايي كه پنجشنبه، 2 شهريور ماه برگزار خواهد شد ارائه كرد.
وي گفت: ارزيابي دستگاه ها در سه محور عمومي، اختصاصي و اختصاصي ويژه صورت گرفت و امسال با تاكيد استاندار، خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگاني نيز علاوه بر بخش دولتي، به عنوان نمايندگان بخش خصوصي در فرايند اين ارزيابي ها مشاركت داشتند.
وي نتايج حاصله از اين ارزيابي ها را در ارتباط با شاخص هاي اقتصاد مقاومتي، سند توسعه، نظام آماري، پژوهش هاي استاني و در نهايت نظر استاندار به عنوان عالي ترين مقام اجرايي استان دانست.
در اين نشست، دستگاه هاي برتر در ارزيابي عملكرد با توجه به گزارش واصله مشخص و مقرر شد در جشنواره شهيد رجايي تجليل شود.
7536*2047* دريافت كننده- كاظم سبحان زاده*انتشار دهنده- عباسقلي اشكورجيري
irnayazdd@