۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۱۴
کد خبر: 82641743
T T
۰ نفر
روحانيت دير به سمت تبليغ هاي نوين حركت كرده است

اصفهان - ايرنا - رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: روحانيت خيلي دير به تبليغات نوين و بهره گيري از رسانه هاي نوين ورود كرده است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين احمد واعظي شامگاه چهارشنبه در آيين افتتاح گروههاي تبليغي نوين و خلاق دفتر تبليغات اسلامي اصفهان گفت: خوشبختانه در ميان طلاب گروههاي خوبي بصورت خودجوش ايجاد شده است ولي متناسب با آن آهنگي كه جهان حركت مي كند، در حوزه فناوري ها و رسانه هاي نوين حركت نكرده ايم.
وي اظهار كرد: كسي در دهه هاي اخير گمان نمي كرد چنين اتفاقاتي رخ دهد و فضاي مجازي به اين سرعت گسترش يابد.
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم ادامه داد: امروز از جمعيت هفت ميليارد و 400 ميليون جهان هفت ميليارد تحت پوشش ارتباطات موبايلي قرار دارد و پنج ميليارد و 400 ميليون نفر از موبايل استفاده مي كنند.
وي اضافه كرد:امروز تنها در يك روز هشت ميليارد و 800 ميليون بار فيلم ديده مي شود و در يك روز 200 ميليارد ايميل زده مي شود.
حجت الاسلام واعظي گفت: در سال 2016 بين 40تا50 درصد ايرانيان از اينترنت استفاده مي كردند و در آمريكا و اروپا اين ميزان بين 70تا80 درصد بوده است.
وي افزود: رسانه هاي نوين در حال تغيير ذائقه ها است زيرا فناوري با خود فرهنگ مي آورد.
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: حركتي كه حوزه علميه در خصوص بهره گيري از رسانه هاي جديد آغاز كرده نيازمند ابزار و لوازم است.
وي اظهار كرد: توكل بر خدا، ثبات قدم، نهراسيدن از ضعف ها، مغرور نشدن به برخي كارها، مخاطب شناسي، بهره گيري از عناصر اثر بخش، دور انديشي، بهره گيري از خلاقيت و ابتكارات از مهمترين لوازم اين حركت است.
حجت الاسلام واعظي با اشاره به پيشينه راه اندازي اداره كل تبليغات نوين در دفتر تبليعات حوزه علميه قم، ادامه داد: ما منكر تبليغ سنتي و چهره به چهره نيستيم و معتقديم حضور روحاني در جامعه بسيار تاثير گذار است ولي اين حضور بايد مقدمه ارتباط در فضاهاي ديگر از جمله فضاي مجازي باشد.
وي خاطر نشان كرد: سند جامع تبليغات نوين در دفتر تبليعات اسلامي نوشته شده است و قطعا حوزه فعاليت در اين عرصه گسترده تر خواهد شد.
رييس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم تاكيد كرد: بايد براي بهره گرفتن از خلاقيت آماده باشيم زيرا برخي از روش ها 20 سال پيش تاثير گذار بود ولي امروز تاثير خود را از دست داد است.
وي گفت: نبايد نسبت به روش هاي گذشته تعصب داشت زيرا وقتي مي بينيم روشي تاثير گذار نيست بايد از عنصر خلاقيت بهره جست تا بر مخاطب تاثير گذار باشيم.
در ادامه اين مراسم اداره فعاليت هاي تبليغي نوين دفتر تبليغات اسلامي اصفهان افتتاح شد.
در حال حاضر در دفتر تبليغات قم 2354 مبلغ پرونده تشكيل داده اند و در قالب 255 گروه رسانه اي و هنري سازمان دهي شده اند.
در اصفهان نيز بيش از 30 گروه از مبلغان ديني در حوزه تبليغات نوين فعاليت مي كنند./ 7134/گ / خبرنگار: كامران ** انتشار: سلطانمرادي