۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۵۵
کد خبر: 82653971
T T
۰ نفر

حضور جمعيت هلال احمر ايران در 19 كشور آفريقائي

۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۵۵
کد خبر: 82653971
حضور جمعيت هلال احمر ايران در 19 كشور آفريقائي

ساري - ايرنا - نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران گفت كه داوطلبان امدادگر اين جمعيت در 19 كشور آفريقائي خدمات ويژه به مردم آن كشورها ارائه مي كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت اسلام عبدالحسين معزي شامگاه يكشنبه در آئين تجليل از جوانان امدادگر دواطلب استان مازندران در ساري ، با بيان اينكه هلال احمر ايران يكي از 193 عضو فدراسيون جهاني صليب سرخ است ، افزود: يقين بدانيد ايثارگري امدادگران كشورهاي ملسمان با نيت تقرب به الله است و اين خدمات ماندگاري ويژه دارد.
وي تعداد اعضاي جمعيت هلال احمر را يك ميليون نفر اعلام كرد و گفت كه 700 هزار نفر از اين تعداد داوطلب هستند.
معزي خدمت به ديگران توسط امدادگران داوطلب را معنا بخشيدن به زندگي توصيف كرد و افزود : حضور داوطلبان در مناطق مختلف جاده اي ، تفريحي و گردشگري آرامش و امنيت سفر هاي ملت را دوچندان مي كند.
او ادامه داد : جوانان داوطلب بدون هيچ گونه مزدي در بهترين زمان هاي زندگي بويژه ايام تعطيلات نوروزي خدمت صادقانه اي را به ملت ارائه مي كنند.
نماينده ولي فقيه در جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه خدمات داوطلبان امدادگر در خطه شمال كه گردشگران زيادي با هدف استفاده از طبيعت بويژه سواحل درياي خزر ارائه مي كنند ، اظهار داشت : جمعيت هلال احمر نقش زيادي در كاهش غرق شدگي مردم ايران در سواحل درياي خزر داشته است.
** جوانان داوطلبان امدادگر جمعيت هلال احمر مازندران كم نظير هستند
نماينده ولي فقيه در مازندران نيز در اين آئين خدمات هلال احمر را در امداد و نجات سرنوشت ساز دانست و گفت: هلال احمر با جمعيت داوطلبي در داخل و خارج از مرز هاي كشور خدمات شايسته اي ارائه مي دهد.
آيت الله نورالله طبرسي حضور بموقع در حوادث داوطلبان امداد گر را نشان از عشق به خدمت و نهادينه شدن ايثارگري هاي جوانان دانست و افزود : هر چند مشكلات دريا به لحاظ اخلاقي و فرهنگي همچنان مشكلات زيادي را براي استان دارد ، اما مقوله امنيتي با حضور نيروهاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر ارتقا يافته است.
وي به رخدادهاي مختلف از جمله تصادفات جاده اي ، حوادث طبيعي سيل ، برف ، زلزله ، غرق شدگي ، گمشدگي در جنگل و كوهستان اشاره كرد و گفت : سواحل درياي خزر مقصد اصلي سفر گردشگران به استان مازندران است و غرق شدن مردم در سواحل درياي خزر هموراه دغدغه جدي است ، اما با حضور داوطلبان هلال احمر امنيت شنا تا حد زيادي به وجود آمده است.
** آرامش گردشگران با حضور داوطلبان امدادگر در مازندران
معاون عمراني استاندار مازندران نيز به حضور شبانه روزي 2 هزار داوطلب امداد گر در ايام نوروز سال جاري اشاره كرد و گفت: امسال نيز هلال احمر در امداد و نجات ساحلي و طرح كاهش غريق موفق عمل كرد.
علي نبيان افزود : امروز حضور داوطلبان امدادگر در جاي جاي استان با لباس و چادرهاي هلال‌ احمر براي مردم بويژه گردشگران استان آرامش بخش شده است.
وي با اظهار اين كه پوشيدن لباس امدادگري هلال احمر لياقت و توفيق مي‌خواهد ، گفت : در تعطيلات نوروزي امسال 12 ميليون و 238 هزار نفر به استان مازندران مسافرت كردند و حداقل 2 شب را در اين استان گذراندند.
**اعزام 73 نفر از جوانان ، داوطلبان و امدادگران هلال احمر مازندران به كربلاي معلي
مدير عامل جمعيت هلال احمر مازندران هم در اين مراسم با قدرداني از نقش موثر اعضاي هلال احمر در فرايند خدمت رساني به همنوعان ، گفت : مازندران سرآمد فعاليت هاي داوطلبانه است و اين وضعيت ممتاز مرهون مشاركت موثر و پرشور جوانان ، داوطلبان و امدادگران است.
مجتبي اكبري افزود : اعزام اعضاي شاخص مشاركت كننده در طرح نوروزي جمعيت هلال احمر استان با هدف تشويق اين عزيزان و تجليل شايسته از آنان انجام مي شود.
وي گفت : سال گذشته 20 نفر را به كربلاي معلي اعزام كرديم كه اين تعداد امسال به 72 نفر به نيت 72 شهيد كربلا و يك تن هم به نيت ابا عبدالله الحسين (ع) افزايش يافته است.
او افزود : معتقديم با همت داوطلبان نيك سيرت استان در سال هاي آينده رتبه نخست فعاليت هاي داوطلبي در كشور از آن مازندران خواهند بود.
از 43 حادثه طبيعي در جهان حدود 30 مورد در ايران رخ مي دهد و مازندران يكي از استان هايي است كه سابقه وقوع بيشترين نوع حوادث طبيعي را دارد.
خبرنگار : سيد رضا هاشمي كروئي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6990/1654