۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82656824
T T
۰ نفر

جاده قيدار- ابهر دوبانده مي شود

۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82656824
جاده قيدار- ابهر دوبانده مي شود

زنجان - ايرنا - فرماندار شهرستان خدابنده با بيان اينكه راه ارتباطي قيدار- ابهر به عنوان يك جاده شرياني تعريف شده است، گفت: عمليات دوبانده كردن اين مسير پر تردد از سال آينده آغاز مي شود.

حميد ميرزايي فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در زمان حاضر، حجم بالاي تردد در محور ارتباطي قيدار - ابهر و عريض نبودن اين جاده، موجب افزايش وقوع حوادث و سوانح رانندگي در آن شده است.
وي ادامه داد: تعريض محور ارتباطي قيدار- ابهر و دوبانده كردن آن در دستور كار قرار گرفته است و عمليات اجرايي آن از سال آينده آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا، مسير 60 كيلومتري جاده قيدار- ابهر، مراكز شهرستان هاي خدابنده و ابهر را به هم متصل كرده است.
فرماندار شهرستان خدابنده به روند پيشرفت احداث كمربندي شهر قيدار كه بخشي از پروژه بزرگ دوبانده كردن راه ارتباطي سلطانيه – خدابنده – كبودر آهنگ است اشاره كرد و گفت: بر اساس تعهد پيمانكار پروژه، يك لاين كمربندي شهر قيدار به طول حدود 16 كيلومتر، تا مهر امسال به مرحله بهره برداري مي رسد.
ميرزايي فرد با بيان اينكه خدابنده پهناورترين شهرستان شمال غرب كشور است، اظهار كرد: به دليل واقع شدن اين شهرستان در مسير ارتباطي چند استان، تعريض راههاي اصلي آن از برنامه هاي اولويت دار است.
شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بيش از 220 روستاي داراي سكنه، 164هزار نفر جمعيت دارد.
اين شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار كيلومتر مربع وسعت، يك چهارم مساحت اين استان را به خود اختصاص داده است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اكبري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي