۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۲
کد خبر: 82662292
T T
۰ نفر
برپايي 1500 پايگاه جشن عاطفه ها در آذربايجان غربي/ 23 و 24 شهريور كمك ها جمع آوري مي شود

اروميه- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي با اشاره به انجام مقدمات برپايي يك هزار و 500 پايگاه براي جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن عاطفه هاي امسال در استان گفت: طبق برنامه ريزي ها اين جشن 2 روز آخر هفته جاري در روزهاي 23 و 24 شهريور برگزار مي شود.

عزيز سهندي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين پايگاه ها 57 پايگاه ثابت در ميادين و مكان هاي برگزاري نماز جمعه و 656 پايگاه نيز سيار است.
وي اظهار كرد: علاوه بر پايگاه هاي ثابت و سيار، يك هزار و 67 پايگاه نيز در مدارس و 29 پايگاه در مراكز نيكوكاري براي جمع آوري كمك هاي مردمي در نظرگرفته شده است.
وي اضافه كرد: امسال جشن عاطفه ها با شعار 'مهر در انتظار همدلي' همزمان با سراسر كشور در روزهاي 23 و 24 شهريور در استان برگزار مي شود.
وي ادامه داد: 19 مهرماه سال جاري نيز پايگاه هاي جشن عاطفه ها در مدارس مستقر مي شود تا كمك هاي دانش آموزان را براي همكلاسي هاي كم بضاعت خود جمع آوري كند.
وي بيان كرد: امسال 250 هزار پاكت نيز در مدارس آذربايجان غربي براي جمع آوري كمك هاي مردمي توزيع مي شود.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: كمك هاي جمع آوري شده از هر مدرسه در بين دانش آموزان نيازمند آن مدرسه هزينه مي شود.
سهندي با اشاره به جمع آوري چهار ميليارد ريال كمك مالي از مدارس استان در سال گذشته افزود: سال گذشته 19 ميليارد ريال كمك مردمي نيز در جشن عاطفه ها جمع آوري شده بود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر 14 هزار دانشجو و دانش آموز تحت پوشش كميته امداد آذربايجان غربي هستند.
به گزارش ايرنا، جشن عاطفه ها هر سال همزمان با آغاز سالتحصيلي در كشور برگزار مي شود.
كميته امداد امام خميني (ره) از اسفندماه سال 1357 فعاليت خود را با فرمان امام راحل براي رسيدگي به وضعيت محرومان و كمك به آنها از طريق دريافت كمك هاي مردمي آغاز كرد و 38 سال از فعاليت اين نهاد مي گذرد.
در سال هاي نخست، وظيفه اين نهاد تنها كمك مادي به مددجويان و متقاضيان بود ولي در سال هاي اخير، وظايف ديگري نيز به اين نهاد محول شده كه ارائه كمك هاي مشاوره اي و تسهيلات خودكفايي بخشي از اين وظايف است.
2093 /8137** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني