۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۷
کد خبر: 82663262
T T
۰ نفر
رئيس فدراسيون: توسعه ورزش نابينايان و كم بينايان به همكاري همگان نياز دارد

يزد - ايرنا - رئيس فدراسيون ورزش نابينايان و كم بينايان گفت: توسعه وررزش در ميان نابينايان و كم بينايان در رشته هاي مختلف در كشور به همكاري جدي همگان و بخصوص مسئولان و علاقه مندان نياز دارد.

محمدرضا مظلومي سه شنبه شب در آيين تجليل از مدال آوران نابينا و كم بيناي استان يزد افزود: ظرفيت هاي خوبي در بين ورزشكاران جامعه هدف در كشور وجود دارد و بايد همه خود را در قبال گسترش ورزش آنها مسئول بدانند.
وي ادامه داد: تاكنون ورزشكاران نابينا و كم بينا در مسابقات داخلي و خارجي داراي افتخارات زيادي بوده اند كه اگر همكاري ها و حمايت هاي مادي و معنوي بيشتر شود شاهد ارتقاي آنها خواهيم بود.
همچنين مدير كل ورزش و جوانان يزد با اشاره به روند توسعه ورزش نابينايان و كم بينايان در اين استان گفت: در سال 94 رتبه هيات ورزشي نابينايان و كم بينايان يزد 23 كشور بود كه اين رتبه با توجه به پيگيري ها و تلاش هاي انجام شده در سال 95 به رتبه دهم كشوري رسيد.
مسعود شريعتي افزود: در يزد 65 هزار نفر ورزشكار سازمان يافته وجود دارد كه حدود هفت درصد جمعيت استان را شامل مي شود و از اين تعداد تنها 75 نفر به صورت سازمان يافته ورزشكاران نابينا و كم بينا هستند.
همچنين رئيس هيات ورزش نابينايان و كم بينايان يزد گفت: در سال 1395 در سطح يزد ورزشكاران زير پوشش در رشته هاي شنا ، گلبال ، پرس سينه و شطرنج فعاليت داشته اند.
حسين دشتي افزود: در سال گذشته ورزشكاران جامعه هدف در مسابقات كشوري 15 مدال طلا، 12 نقره و 13 مدال برنز كسب كردند ولي با برنامه ريزي ها و حمايت ها مي توان بيشتر به موفقيت رسيد.
در پايان اين مراسم، مدال آوران نابينا و كم بينا يزد با لوح سپاس و هدايا تجليل شدند.
استان يزد 65 هزار ورزشكار سازمان يافته دارد.
7536/ 6197 خبرنگار: كاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح