بودجه ناکافی، مانعی برای توسعه ورزش‌ نابینایان استان یزد + فیلم

یزد- ایرنا- رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان یزد گفت: هم‌اکنون فقط هیات مرکز استان فعال است و در ۱۱ شهرستان دیگر با وجود انتخاب رییس آن هیچ فعالیتی وجود ندارد و علت اصلی آن کمبود بودجه کافی است.

"حسین دشتی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همه شهرستان‌های استان علاقه‌مندان نابینا و کم بینا برای فعالیت‌های مختلف ورزشی وجود دارد که اگر زیرساخت لازم و بودجه کافی تامین شود شاهد رونق ورزش جامعه هدف خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق مقررات روسای هیات‌ ورزش‌های نابینایان و کم بینایان در ۱۲ شهرستان استان معرفی شده‌اند ولی چون بودجه و همچنین امکانات مناسب نداریم الان شرایط مناسب نیست و امیدواریم با همراهی مسئولان و خیران، ورزش زیر مجموعه در همه مناطق تقویت شود.

این مسئول بیان کرد: برای انجام تمامی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی شامل برگزاری مسابقات، برپایی اردوها و اعزام‌ها، سالیانه به بیش از ۱۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است که هم‌اکنون فقط حدود نیمی از آن تامین می‌شود.

دشتی بیان کرد: وضعیت ورزشکاران نابینا و کم بینا به نحوی است که برای رفت و آمد و همچنین استفاده از فضاهای فرهنگی و ورزشی و حضور در مسابقات و تمرینات باید یک نگاه ویژه به آنها انجام شود.

وی اظهار کرد: در سطح استان حدود پنج هزار نابینا و کم بینا وجود دارند که فقط حدود ۲۰۰ نفر در برنامه‌های ورزشی مشارکت دارند و اگر امکانات لازم و بودجه در اختیار هیات استان قرار گیرد می‌توان به مرور نسبت به جذب و فعال کردن آنها اقدام کرد.

وی گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و دولتی در سطح کشور موظف هستند برای توسعه و پوشش ورزش نابینایان و کم بینایان همکاری کنند که اگر این موضوع قانونی در یزد در عمل محقق شود بخش عمده مشکلات مرتفع می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار جمعیت، ۴۷ هیات ورزشی استانی ، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و ۱۲ رشته در ورزش نابینایان و کم بینایان یزد فعال است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha