۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82672369
T T
۰ نفر
اجرای 81 دوره توانمندسازی الكترونیكی برای معلمان البرزی

كرج - ایرنا- معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت: 81 دوره توانمند سازی الكترونیكی برای معلمان این استان تدوین و اجرایی شد.

حسین رحمانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دوره ها به صورت حضوری و الكترونیكی برای دبیران و هنر آموزان این استان در دستور كاری قرار گرفته است.
وی اظهار كرد: این دوره های آموزشی در قالب 42 دوره آموزشی ضمن خدمت الكترونیكی و 39 دوره آموزشی ضمن خدمت حضوری برای دبیران و هنر آموزان آموزشگاه های متوسطه دوره دوم تحصیلی در البرز برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینكه این دوره ها برای كتب جدید التایف پایه یازدهم شاخه نظری ، فنی و و حرفه ایی و كاردانش پیش بینی شده است،خاطر نشان كرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش برای معلمان در مرحله اول دوره های متمركز تامین مدرسی كشور برگزار شد.
وی گفت: این دوره كشوری به میزبانی استان البرز در مركز تربیت مربی كرج به اجرا درآمد.
معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره كل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در مرحله دوم نیز 42 عنوان دوره آموزشی ویژه شاخه نظری ، فنی حرفه ای و كاردانش در پایه یازدهم به صورت الكترونیكی در دستور كاری قرار گرفته است.
رحمانیان یادآور شد: لازم است دبیران و هنرآموزان به طور مستمر برای اطلاع از نحوه ثبت نام و شروع دوره ها به سامانه LTMS مراجعه كنند.
رحمانیان تصریح كرد: در مرحله سوم نیز 39 عنوان دوره آموزشی به صورت حضوری و متمركز استانی به میزبانی نواحی و مناطق تابعه ویژه ی هنرآموزان شاخه های فنی حرفه ای و كاردانش در مهر ماه سال جاری برگزار می شود.
وی از توانمند سازی معلمان و تاثیر آن در افزایش كارآیی ، توسعه دانش ، ارتقای مهارت و ایجاد نگرش ، بهبود فرآیند یادگیری در كلاس و تحول در مدارس را از جمله اهداف برگزاری این دوره های آموزشی ذكر كرد.
رحمانیان كار كرد مطلوب نظام آموزشی را منوط به مجهز شدن معلمان به تخصص با شركت فعال در دوره های آموزشی دانست.
وی تاكید كرد: در برگزاری دوره های آموزشی - توانمندسازی مدیران و معاونین پژوهشی نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز مشاركت می كنند زیرا به نقش نیروی انسانی كارآمد و خلاق ایمان دارند.
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر **انتشار دهنده:داریوش غفاری