۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۱
کد خبر: 82681463
T T
۰ نفر
اجتماع بزرگ عزاداران قصرشيريني در روز تاسوعاي حسيني

قصرشيرين- ايرنا- همزمان با فرا رسيدن نهم محرم الحرام، هيات هاي عزاداري و سوگواران قصرشيريني در اجتماع بزرگي در محل هيات عزاداري امير المومنين (ع) در ميدان مرزباني قصرشيرين به سينه زني و زنجير زني پرداختند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، از صبح روز شنبه هيات هاي مختلف عزاداري در قالب گروه هاي سينه زن و زنجير زن در سطح شهر در خيابان هاي سطح شهر قصرشيرين به عزاداري پرداختند و با حضور در تجمع بزرگ تاسوعاييان در ميدان مرزباني بر مصيبت اهل بيت (ع) اشك ماتم ريختند و به سوگواري پرداختند.
امروز قصرشيرين يك سر ناله و زاري و عزاداري و شيون بود و سوگواروان مرزدار قصرشيرين در نزديكترين نقطه كشورمان به كربلاي معلا با حضور در هيات هاي عزاداري ، ارادت و توسل خود را به خاندان امام حسين (ع) نشان دادند.
عزاداران قصرشيرين نماز ظهر تاسوعا را به امامت حجت الاسلام علي ملكي امام جمعه قصرشيرين به جماعت اقامه كردند.
در اجتماع عزاداران قصرشيرين نيز عده اي از اهالي اين شهرستان با توزيع نذورات و پذيرايي و با پخش شربت ، خرما و آب به ياد ساقي تشنه لبان كربلا ابالفضل العباس (ع) از عزاداران ، سينه زنان و زنجير زنان اباعبدالله الحسين (ع) پذيرايي كردند.
به گزارش خبرنگار ايرنا، همچنين در نهمين روز از ماه محرم الحرام و سالروز شهادت علمدار و ساقي دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) مردم شهرستان سرپل ذهاب و گيلانغرب نيز به سوگ نشستند.
مردم عزادار سرپل ذهاب از نخستين ساعت روز تاسوعا با برپايي مجالس عزا و دسته هاي سينه زني و زنجير زني با سردادن ناله هاي يا حسين، يا ابوالفضل و يا زينب در غم از دست دادن بهترين بندگان خدا سوگواري كردند.
مردم گيلانغرب نيز امروز در سوگ علمدار دشت كربلا با حضور در دسته هاي سينه زني و زنجير زني به سوگواري و عزاداري پرداختند.
مردم قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در روز تاسوعاي حسيني با پخش نذري و برپايي سفره هاي نذر ابوالفضل العباس (ع) از سوگواران پذيرايي مي كنند و براي برآورده شدن حاجت خود به باب الحوائج حضرت عباس (ع) متوسل شدند.
سفره ابوالفضل نيز در منازل بسياري از اراتمندان و دوستداران خاندان اهل بيت عصمت و طهارت گسترده شد و روحانيان و واعظان نيز با ايراد سخنراني در جمع عزاداران حسيني به بيان واقعه عظيم كربلا و فلسفه وجودي قيام امام حسين (ع) و نقش حضرت عباس (ع) پرداختند.
قصرشيرين، سرپل ذهاب و گيلانغرب در غرب كرمانشاه در مجموع بيش از 220 هزار تن جمعيت دارد كه پيرو مذاهب مختلف اسلامي شيعه ، سني و اهل حق هستند.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي