۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۰
کد خبر: 82704668
T T
۰ نفر
ظرفیت پذیرش زائران اربعین در مرز زرباطیه عراق افزایش می یابد

ایلام - ایرنا - استاندار واسط عراق گفت: تامین امنیت پایانه مرزی زرباطیه و توجه ویژه به این مرز از مهمترین اولویت های استانداری واسط با هدف پذیرش جمعیت بیشتری از زائران اربعین نسبت به سال های گذشته است.

به گزارش ایرنا، محمود عبدالرضا ملاطلال روز یكشنبه در نشست مشترك استانداران ایلام و واسط با موضوع اربعین حسینی اظهار كرد: تمام تلاش مسئولان و مردم واسط پذیرایی مطلوب و در خور شان از زائران اربعین است.
وی افزود: ملت عراق به صورت عام و مردم واسط به صورت خاص در انتظار اربعین و ورود زائران هستند و ساكنان واسط آمادگی برای انتقال رایگان زائران به نجف و كربلا را دارند.
ملا طلال در خصوص ایجاد زیرساخت ها در مرز زرباطیه و استان واسط هم گفت: امسال 165 گیت با تجهیزات كامل برای تسهیل در تردد زائران اربعین احداث شده و یك منطقه به عنوان فرودگاه و محل نشست و پرواز بالگرد برای انتقال مسئولان 2 كشور در نظر گرفته شده است.
وی از توسعه خیابان های پایانه مرزی زرباطیه در برابر مرز مهران برای تردد آسانتر زائران خبر داد و افزود: همچنین میدان هایی برای سهولت در تردد خودروها و ایستگاه هایی در شهر بدره برای عبور و مرور و انتقال زائران در نظر گرفته شده است.
استاندار واسط اظهار كرد: نواقص مسیرهای محل تردد خودروها و زائران مرتفع شده و همچنین مكان هایی برای انجام امور اداری در واسط و در حومه شهر برای آقایان و خانم ها تعبیه شده است.
ملا طلال با بیان اینكه كنگره بزرگ اربعین و زیارت امام حسین (ع) و عتبات عالیات مبدا اتصال حقیقی كشورهای ایران و عراق است، تاكید كرد: این موضوع باعث ایجاد ارتباطات گسترده میان 2 كشور در زمینه های مختلف شده است.
وی گفت: در مجموع استان مرزی واسط در شرق عراق آمادگی ارائه خدمات به زائران ایرانی را دارد و در این راستا 2 كمیته خدمات رسانی و امنیتی در استان تشكیل شده است.
استان واسط با استان ایلام همجوار است .
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
۰ نفر