دكتر عباس افخمي عقداء روز سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا، افزود: آموزش به عنوان ركن اساسي در سال هاي اخير در دانشگاه بوعلي سينا به جد مورد توجه قرار گرفته است و اهم فعاليت هاي حوزه آموزشي دانشگاه در 2 بخش سخت افزاري و نرم افزاري با حمايت هاي جدي دكتر غلامي به عنوان رياست اين دانشگاه به نتيجه رسيده است.
اين پژوهشگر برتر كشورهاي جهان اسلام، ادامه داد: پرونده هاي آموزشي دانشجويان اين دانشگاه در سال هاي 93 تاكنون به روز رساني و دانشجويان داراي مشكلات آموزشي تعيين تكليف شدند؛ همچنين تشكيل كامل كلاس هاي درس براساس تقويم آموزشي مصوب و پوشش كامل سرفصل هاي مصوب دروس، رويكردهاي اصلي اين دانشگاه را تشكيل مي دهد.
وي اضافه كرد: در سه سال اخير ارزيابي مستمر دانشجويان در آزمون هاي ميان ترم و پايان ترم، ايجاد مشوق براي اساتيد در اجراي اين برنامه و آموزش مستمر كارشناسان در دستور كار معاونت آموزشي قرار گرفت و در راستاي تشكيل به موقع كلاس ها و حضور دانشجويان در كلاس هاي درس راهكارهاي قانوني ايجاد شد.
***حركت هدفمند در جهت ارتقاي كيفي پايان نامه ها و رساله هاي دانشجويي
استاد تمام دانشگاه بوعلي سينا همدان، برگزاري كارگاه هاي مستمر مهارت افزايي و دانش افزايي ويژه اعضاي هيات علمي دانشگاه، تعويض نرم افزار سما و جايگزيني نرم افزار توانمند و به روز گلستان و حركت هدفمند در جهت ارتقاي كيفي پايان نامه ها و رساله هاي دانشجويي را از ديگر اقدامات انجام شده در معاونت آموزشي دانشگاه بوعلي سينا در سه سال اخير عنوان كرد.
***اجراي طرح آمايش آموزش عالي در استان همدان
دكتر افخمي عقداء ادامه داد: با توجه ويژه دكتر غلامي رياست دانشگاه به ارتقاي كيفيت آموزشي و بهبود سطح كيفي آموزش ها، دوره شبانه براي مقطع كارشناسي در اين دانشگاه حذف و طرح آمايش آموزش عالي استان اجرا شد.
نام دكتر افخمي عقداء كه در ميان دانشمندان برجسته ايراني در ميان يك درصد دانشمندان برتر جهان به چشم مي خورد، اظهار كرد: تدوين سند راهبرد دانشگاه بوعلي سينا در افق 1404، تدوين برنامه اجرايي سند راهبرد دانشگاه در افق 1404، گسترش ارتباط بين المللي و بين دانشگاهي با تاكيد بر دانشگاه هاي جهان اسلام و جذب و پذيرش دانشجويان خارجي در مقاطع تحصيلات تكميلي، از ديگر اقدامات موثري است كه با حمايت جدي دكتر غلامي به عنوان گزينه پيشنهادي دولت دوازدهم براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در اين دانشگاه اجرا شده است.
وي گسترش زمينه استفاده از فرصت مطالعاتي دانشجويان دكتري در داخل و خارج از كشور، راه اندازي دفتر مديريت برنامه ريزي آموزشي، تشكيل شوراي برنامه ريزي آموزشي دانشگاه و دانشكده ها، راه اندازي كميته ارزيابي دروني در دانشگاه، راه اندازي پيش خوان خدمت و نرم افزار كاربردي (اپليكيشن) دانش آموختگان و راه اندازي دفتر گروه آموزش هاي مجازي و نوبت دوم را از ديگر اقدامات اساسي انجام شده در سه سال اخير در اين دانشگاه برشمرد.
به گزارش ايرنا، دكتر منصور غلامي رئيس فعلي دانشگاه بوعلي سيناي همدان و گزينه پيشنهادي دولت تدبير و اميد براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در سال 1332 در شهر همدان در خانواده اي مذهبي و متدين متولد شد.
وي مدرك كارشناسي خود را در سال 1355 در رشته ترويج و آموزش كشاورزي از مدرسه عالي كشاورزي همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگي همدان و مسئول اردوگاه روستايي بود.
وي همچنين از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشكده كشاورزي شهركرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهي اصفهان بود.
منصور غلامي در سال 1364 مدرك كارشناسي ارشد خود را در رشته علوم باغباني از دانشگاه تربيت مدرس اخذ كرد و در همان سال تا سال 1367 رياست دانشكده كشاورزي دانشگاه بوعلي سينا را عهده دار بود.
وي پس از آن به مدت دو سال معاونت اداري و مالي دانشگاه بوعلي سينا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدد به مدت يك سال رئيس دانشكده كشاورزي دانشگاه بوعلي سينا شد.
غلامي در سال 1370 براي تحصيل در مقطع دكتري به دانشگاه آدلايد استراليا رفت و در سال 1374 در مقطع دكتري رشته علوم باغباني از اين دانشگاه دانش آموخته شد و به ايران بازگشت.
وي پس از بازگشت به ايران مجدد به مدت يك سال معاون اداري و مالي دانشگاه بوعلي سينا شد و پس از آن رياست دانشگاه بوعلي سينا را عهده دار بود.
90 هزار و 782 دانشجو در 75 دانشگاه و مركز علمي دولتي و خصوصي استان همدان مشغول به تحصيل هستند كه 53.8 درصد دانشجويان پسر و 46.2 درصد دختر هستند.
1181/2090
خبرنگار: الهام تدين**انتشار دهنده: سعيد زارع كندجاني
پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC):
ارتقاي چهار رتبه اي شاخص آموزشي دانشگاه بوعلي سيناي همدان
۲ آبان ۱۳۹۶، ۲۲:۱۷
کد خبر:
82707340
همدان-ايرنا- معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه بوعلي سيناي همدان گفت: اجراي موفق برنامه هاي آموزشي در دوران رياست دكتر منصور غلامي، باعث رشد جايگاه اين دانشگاه در شاخص آموزشي از رتبه 11 در سال 1392 به رتبه هفت در سال 1395 بنا براعلام پايگاه استنادي جهان اسلام (ISC) شده است.