۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82708057
T T
۰ نفر
450 پزشك و پيراپزشك فارس به زائران اربعين خدمات سلامت ارائه مي دهند

شيراز - ايرنا - رئيس جامعه پزشكي استان فارس و دبير ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: با همكاري اين دانشگاه و بسيج جامعه پزشكي و گروههاي مردمي و جهادي ، 450 نفر از پزشكان و پيراپزشكان فارس خدمات سلامت به زائران اربعين حسيني ارائه مي دهند.

فرخ بهارلويي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تيم پزشكي به مدت 10 روز در عراق مستقر خواهند بود و با ايجاد هفت درمانگاه ثابت و سيار كه 2 درمانگاه اصلي آن در كربلا است، خدمات پزشكي لازم به زائران اربعين حسيني ارائه مي شود .
رئيس جامعه پزشكي استان فارس با بيان اينكه خدمات حوزه سلامت در اين درمانگاهها بيشتر شامل خدمات پزشكي عمومي، درمان نارسايي هاي تنفسي و گوارشي ، ارائه خدمات براي كاهش گرمازدگي و التهابات ناشي از تغير اقليم ، درمان ضايعات پوستي و تاول هاي ناشي از پياده روي و خدمات عمومي پزشكي است.
بهارلويي گفت: در صورتي كه زائران نياز به خدمات تخصصي داشته باشند با بيمارستان هاي عراق هماهنگي هاي لازم براي ارائه خدمات بستري به زائران انجام شده است.
دبير ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: ارائه خدمات به موكب هاي مستقر در كربلا و در مسير هاي حركت زائران نيز در برنامه اين ستاد قرار دارد ، دراين زمينه هماهنگي لازم با موكب حضرت احمد ابن موسي (ع) كه موكب اصلي استان فارس است انجام شده و دراين موكب 45 نفر از پزشكان و افراد فعال در حوزه هاي پيراپزشكي مستقر مي شوند.
بهارلويي همچنين با بيان اينكه محموله هاي دارويي به ارزش سه ميليارد ريال تامين شده تا دراختيار زائران اربعين قرار گيرد گفت: در موكب هاي 38 گانه شيراز و در ساير موكب ها و در موكب حضرت احمد ابن موسي (ع) دارو و ملزومات پزشكي مورد نياز زائران توزيع مي شود .
دبير ستاد اربعين دانشگاه علوم پزشكي شيراز تاريخ اعزام تيم پزشكي استان فارس را دهم آبان ماه اعلام كرد و گفت: اين گروه پزشكي به مدت 10 روز در عراق مستقر هستند ، مردم و همه دلدادگان حسيني هم مي توانند در اين اعزام خادمان حسيني را ياري رسانند .
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي فارس نيز از اعزام كاروان امدادي اورژانس فارس به مرز شلمچه خبر داد و گفت : كاروان امدادي فوريت هاي پزشكي فارس با هدف پوشش امدادي مراسم اربعين حسيني و خدمت رساني به زائران حسيني، به مرز شلمچه اعزام شدند.
محمدرضا عالي منش با بيان اينكه اين كاروان متشكل از 9 دستگاه آمبولانس و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس است، افزود: 30 تكنسين فوريت هاي پزشكي با تجهيزات لازم امدادرساني به محض استقرار در محل مشخص شده، تا بيست و يكم آبان، آماده خدمت رساني امدادي به زائران اربعين حسيني هستند.
6113/ 2027
مصاحبه : نيكنام خشنودي ** انتشاردهنده: سيداحمد نجفي