۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82715038
T T
۰ نفر
فرمانده قرارگاه كربلا:میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین ریشه در فرهنگ حسینی دارد

چذابه - ایرنا - فرمانده قرارگاه كربلا گفت: میزبانی و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی ریشه در فرهنگ عمیق امام حسین(ع) و نهضت عاشورا دارد.

سردار احمد خادم سیدالشهدا سه شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در 110كیلومتری شمال غرب اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از مجموعه های دست اندركاران خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به خصوص مواكب مردمی اطراف پایانه افزود: این شور و شوق خدمت رسانی خالصانه كه در اربعین حسینی نمود و ظهور خاصی پیدا می كند نشانه روحیه جهادی و انقلابی ملت ایران است.
وی گفت: در كنار مردم ایران ، ملت عراق نیز با همه وجود و توان در خدمت زائران عزیز هستند و ما از این همه فداكاری و ایثار تقدیر می كنیم.
فرمانده قرارگاه كربلا در ادامه با بیان اینكه مجموعه نیروهای انتظامی ، سپاه ، ارتش و مرزبانی تلاش زیادی در حفظ نظم و انضباط و تامین امنیت زائران داشته اند ابراز امیدواری كرد این وضعیت مطلوب تا پایان بازگشت زائران تداوم داشته باشد.
وی گفت: همه در تلاش برای تامین امنیت زائران حسینی هستند تا این زائران در تردد و عبور خود از پایانه های چذابه و شلمچه با مشكلی رو به رو نشوند.
فرمانده قرارگاه كربلا در ادامه اربعین حسینی را حركتی جهانی و متعلق به امت اسلامی و نمونه ای از وحدت و انسجام مسلمانان دانست و افزود: در این حركت و حماسه عظیم همه سهیم و شریك هستند.
خادم سیدالشهدا افزود: همه مواكب مردمی كه با شور و شوق مشغول خدمت رسانی هستند نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج تفكر انقلابی دارند چون این عزیزان بدون هیچ چشمداشتی خالصانه مشغول خدمت رسانی شبانه روزی هستند.
فرمانده قرارگاه كربلا در بازدید از بخش های مختلف پایانه مرزی چذابه و گفت وگو با موكب داران از تلاش و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تقدیر كرد.
وی گفت:بسیاری از موكب داران با همه توان و توشه خود پای كار آمده اند و مشغول خدمت رسانی شبانه روزی هستند.
به گزارش ایرنا پایانه های مرزی چذابه و شلمچه 2 گذرگاه رسمی و اصلی عبور زائران اربعین حسینی هستند.
در چندروز اخیر حركت تدریجی كاروان های اربعین حسینی به سمت این 2 پایانه مرزی و شركت در كنگره عظیم اربعین در كربلا شروع شده است.
از روز شنبه 13 آبان موج اصلی عبور زائران ار بعین حسینی از 2 گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه شروع می شود.
با اینكه 18آبان ماه بیستم صفر روز اربعین حسینی است ولی بازگشت زائران به وطن تا سه تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد.
6065/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره** انتشار:محسن بهاروند