اتحاد جهان اسلام در حماسه اربعین هیمنه غرب را درهم شکسته است

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا در جنوب غرب گفت: اتحاد جهان اسلام در حماسه پیاده‌روی بزرگ اربعین هیمنه غرب را درهم شکسته و همبستگی عاشقان اهل بیت(ع) را دوچندان کرده است.

سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه با اشاره به خدمات ارزشمند مواکب به زائران حسینی در مرزهای خوزستان، اربعین را نماد اتحاد و همدلی جهان اسلام برشمرد و گفت: همبستگی جهان اسلام در رویدادهای بزرگ بخصوص اربعین حسینی، استکبار جهانی و دنیای غرب را ناکام کرده است.

وی افزود: پیاده‌روی زائران از سراسر کشور به سمت مرزهای خوزستان باوجود شرایط سخت آب و هوایی و گرمای طاقت فرسای استان، چیزی غیر از عشق به اهل بیت(ع) و سالار شهیدان نیست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب ادامه داد: خدمت رسانی مواکب اربعین حسینی نیز امسال به نسبت سال‌های گذشته بی‌دنظیر و چشمگیر است و هیچ کمبود و محدودیتی در توزیع آب معدنی و خوراک نیست.

وی برقراری امنیت مرزهای استان را نیز از اولویت های سپاه برشمرد و گفت: امنیت پایدار مرز استان‌های جنوبی کشور با تجهیزات پیشرفته زمینی و هوایی برقرار شده است.

سرتیپ پاسدار خادم سیدالشهدا خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر با برادران کشور عراق برای برقراری نظم و امنیت و رفع مشکلات زائران نیز از دیگر برنامه های است که از ابتدای آغاز پیاده‌روی اربعین در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی خوبی نیز در مرزهای چذابه و شلمچه به زائران ارائه می شود و هیچ محدودیتی و کمبودی نیز در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: موکب‌های اربعین حسینی در مرزهای خوزستان با حداکثر ظرفیت و اقلام غذایی،پذیرای زائران بوده و جهاد خدمت بی وقفه ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران در ایان اربعین با حداکثر ظرفیت و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و دفاعی برای برقراری امنیت و آرامش زائران حسینی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: امید است امسال نیز حماسه بزرگ اربعین با شکوه فراوان برگزار شده و برگ زرین دیگری در افتخارات این نظام اسلامی به ثبت برسد.

به گزارش ایرنا ، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha