۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82723880
T T
۰ نفر
پذيرايي از 40 هزار زائر اربعين حسيني در موكب ملاير

ملاير- ايرنا - مسئول روابط عمومي ستاد اربعين ملاير گفت: در هشت روز از آغاز فعاليت موكب حضرت زهرا(س) در اين شهرستان تاكنون به 40 هزار زائر اربعين حسيني خدمت رساني شده است.

سيدمرتضي حسيني روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: روزانه به طور ميانگين به پنج هزار زائر حسيني در مسير رفت به كربلا از طريق موكب حضرت زهرا(س) در ملاير خدمت رساني صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه موكب حضرت زهرا(س) در مسير رفت زائران اربعين حسيني به كربلا مقابل بهشت هاجر ملاير داير شده پيش بيني كرد: تا پايان اربعين حسيني بيش از 100 هزار زائر از اين شهرستان عبور كنند.
حسيني با اشاره به اينكه سفر زائران به كربلاي معلي به اتمام رسيده بيان كرد: هم اكنون موكب حضرت زهرا(س) در مسير برگشت زائران از كربلا در روستاي جوراب در محور ملاير به اراك داير شده است.
حسيني ادامه داد: در مسير برگشت زائران از كشور عراق نيز موكب ملاير به مدت هشت روز به زائران خدمت رساني مي كند و از امروز آماده پذيرايي از زائران هستيم.
وي با اشاره به اسكان 30 تن از زائران شامگاه سه شنبه در موكب ملاير ادامه داد: در مسير رفت زائران به كربلا سه مكان شامل موكب حضرت زهرا(س)، امامزاده عبدالله ملاير(ع) و حسينيه واقع در گاز طاهري اين شهر براي اسكان و پذيرايي از زائران در نظر گرفته شد كه در مسير برگشت زائران نيز حوزه علميه روستاي داويجان در جوار موكب براي اسكان در نظر گرفته شده است.
مسئول روابط عمومي ستاد اربعين ملاير اظهار كرد: تمامي كمك هاي اهدا شده به موكب حضرت زهرا(س) در ملاير از طريق نذورات و كمك هاي مردمي و خيران بوده و هيچ نهادي همچون اداره اوقاف و امور خيريه كمكي به اين موكب نداشتند.
حسيني يادآور شد: با توجه به اينكه خادمان موكب ملاير به صورت سه نوبت فعاليت مي كنند، در هرنوبت به طور ميانگين 60 تن از نيروهاي مردمي و خادمان به امام حسين(ع) در اين موكب خدمات لازم را به زائران ارائه مي كنند.
وي با بيان اينكه تاكنون بيش از 40 هزار پرس غذا بين زائران توزيع شده است گفت: در مسير برگشت زائران از كشور عراق نيز مشكلي براي پذيرايي و خدمات رساني نداريم و از امروز موكب حضرت زهرا(س) به مدت هشت روز آماده پذيرايي از زائران است.
حسيني با تقدير از تلاش و همراهي فرماندار ويژه ملاير و نمايندگان اين شهرستان، از همكاري مطلوب نهادهاي متولي ستاد اربعين افزود: طبق ارزيابي هاي انجام شده رضايت مندي از موكب ملاير بسيار بالا است.
وي با بيان اينكه پذيرايي از زائران به صورت غذاي گرم و ميان وعده انجام شد بيان كرد: با توجه به حضور زائران عراقي در مشهد مقدس همزمان با 28 ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)، موكب ملاير آماده ارائه خدمات به اين زائران است و مشكلي از نظر تامين مواد غذايي وجود نداشته و نذورات مردمي به اين موكب ادامه دارد.
شهرستان ملاير يكي از محورهاي اصلي عبور زائران امام حسين(ع) در ايام اربعين حسيني است.
هر سال اين شهرستان با برپايي موكب در مسير تردد به زائران خدمت رساني مي كند كه سال گذشته توسط موكب حضرت زهرا(س) در ملاير به بيش از 100 هزار زائر خدمت رساني و بيش از 65 هزار پرس غذاي گرم در بين زائران توزيع شد.
اين شهرستان با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا