۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 82727247
T T
۰ نفر

۱۱۷۶ سند روستایی در خراسان جنوبی صادر شد

۲۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸
کد خبر: 82727247
۱۱۷۶ سند روستایی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند - ایرنا - معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و ۱۷۶ سند روستایی در استان صادر شد.

قاسم تنها روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت ۵۸۱ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان خراسان جنوبی صادر شده است.
وی بیان کرد: سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است و روستائیان با این سند می توانند تسهیلات دریافت کنند و اختلافات ملکی نیز با سنددار شدن رفع می شود.
وی گفت: تاکنون روستائیان استان استقبال چشمگیری از صدور سند نداشته اند که نیاز است نسبت به سنددار کردن املاک خود اقدام کنند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۴ هزار و ۸۴۶ سند روستایی و شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان صادر شده است افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۹۲۴ سند قبل از سال ۸۴ (قبل از تقسیم استان) و ۵۲ هزار و ۱۲۴ سند بعد از سال ۸۴ در خراسان جنوبی صادر شد.
وی سنددار کردن منازل مسکونی را از وظایف بنیاد مسکن انقلاب دانست و اظهار کرد: در گذشته داخل روستاها املاک مسکونی فاقد سند مالکیت بود که به همین دلیل منزل روستایی فقط ارزش پنهان اقتصادی داشت و با سنددار شدن ارزش افزوده پیدا کرد.
تنها با اشاره به اینکه یک روستایی برای صدور سند از روستا بیرون نمی رود اضافه کرد: از ابتدای تشکیل پرونده در بنیاد مسکن تا زمان صدور سند مالیکت همه اقدام را بنیاد انجام و سپس سند را در محل روستا به روستایی تحویل می دهد.
وی با بیان اینکه هزینه صدور هر سند روستایی ۱۸۳ هزار تومان است از روستائیان استان خواست استقبال بیشتری از خدمات مختلف بنیاد مسکن داشته باشند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
*۷۵۵۶*۳۰۲۸* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار- رسول محمدحسنی