۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82740705
T T
۰ نفر
استاندار: استفاده از بخش خصوصي براي  طرح قطار حومه اي اصفهان - بهارستان ضروري است

اصفهان- ايرنا- استاندار اصفهان، استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي راه اندازي و بهره برداري از خط قطار حومه اي اصفهان - بهارستان را ضروري دانست و افزود: حضور بخش خصوصي در طرح هاي عمراني علاوه بر تسريع در روند اجرا، هزينه هاي مالي كمتري را براي دولت دربر خواهد داشت.

به گزارش ايرنا، محسن مهرعليزاده روز پنجشنبه در ديدار حبيب‌ الله طاهرخاني معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد ايران با تاكيد بر تسريع در اجراي طرح هاي قطار حومه اي شاهين شهر، بهارستان و شهر مجلسي به اصفهان اظهاركرد: با راه اندازي قطار حومه اي بهارستان - اصفهان سفرهاي بين شهري كمتر خواهد شد.
وي، كاهش ترافيك و آلودگي هوا را از مزيت هاي استفاده از قطارهاي شهري و حومه اي عنوان كرد و افزود: مديريت استان حمايت خود را براي واگذاري ايستگاه هاي قطار حومه اي اصفهان - بهارستان اعلام مي كند.
طرح خط قطار حومه اي اصفهان - بهارستان به طول ۱۴.۷ كيلومتر است و عمليات اجرايي مرحله اول اين طرح شامل زيرسازي و ابنيه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.
با راه اندازي اين قطار، فاصله بهارستان تا اصفهان از 20 دقيقه به 12 دقيقه كاهش پيدا مي كند.
به گفته مديرعامل شركت عمران شهر جديد بهارستان اين طرح تا كنون 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
شهر جديد بهارستان با حدود 100 هزار تَن جمعيت در ۲۰ كيلومتري جنوب شرقي شهر اصفهان است.
استاندار اصفهان با اشاره به طرح قطار حومه اي اصفهان - شاهين شهر نيز گفت: اين خط آماده اجراست و در اين زمينه شاهين شهر قابليت استفاده از سرمايه گذار بخش خصوصي را دارد.
مهرعليزاده به ارتباط كاري و سفرهاي بين شهري زياد اصفهان و شاهين شهر اشاره كرد و افزود: تسريع در اجراي اين طرح نيز براي اصفهان و شاهين شهر ضروري است.
طول مسير قطار شهري اصفهان به شاهين شهر 20 كيلومتر است كه 13.7 كيلومتر آن در محدوده شهرستان شاهين شهر قرار دارد و مابقي آن در محدوده شهرستان اصفهان است.
شاهين شهر با حدود 200 هزار تَن جمعيت در 20 كيلومتري شمال اصفهان است.
استاندار اصفهان اجراي طرح قطار حومه اي شهر مجلسي به اصفهان را نيز از اولويت هاي استان در اين بخش اعلام كرد و گفت: بايد برنامه اجرايي طرح هاي قطار حومه اي بهارستان، شاهين شهر و مجلسي به اصفهان تهيه شود تا بتوانيم زمانبندي مطلوب تري در تسريع اجراي اين طرح ها داشته باشيم.
قطار حومه اي اصفهان - شهر مجلسي در امتداد خط سوم قطارشهري اصفهان ديده شده كه از ايستگاه ميدان آزادي در كلانشهر اصفهان آغاز مي‌ شود و پس از 8.8 كيلومتر عبور در شهر اصفهان، به سمت فلاورجان، فولادشهر، ذوب‌آهن، زرين ‌شهر و شهر جديد مجلسي امتداد مي يابد.
شهر مجلسي با حدود 10 هزار تَن جمعيت در فاصله 60 كيلومتري جنوب غربي اصفهان قرار دارد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسيه معيني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر