۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 82743717
T T
۰ نفر
رئيس جديد هيات نجات غريق و غواصي استان كردستان انتخاب شد

سنندج - ايرنا - مجمع انتخابات هيات نجات غريق و غواصي استان كردستان روز يكشنبه با حضور سيدمصطفي ميرسليم رئيس فدراسيون در سنندج برگزار و اميد ملك الكلامي به عنوان رئيس جديد اين هيات برگزيده شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين مجمع، اميد ملك الكلامي تنها كانديداي حاضر در جلسه به ارائه برنامه هاي خود پرداخت كه در نهايت پس از راي گيري، وي با كسب 13 راي و تمامي آرا اعضا مجمع، براي پنجمين دوره متوالي چهار ساله به عنوان رئيس جديد هيات نجات غريق و غواصي كردستان انتخاب شد.
مديركل ورزش و جوانان كردستان در اين جلسه اظهار كرد: اين استان در زمينه ورزش نجات غريق و غواصي، پتانسيل بالايي دارد.
حامد جولايي، فعاليت هيات هاي شهرستان ها را خوب ارزيابي كرد و گفت: روساي هيات ها و اعضا با كمترين اعتبارات، در شهرستان ها مشغول به فعاليت هستند.
وي، اعتبارات دولت در حوزه ورزش را ناچيز خواند و ادامه داد: هيات هاي شهرستان ها با وجود كمترين كمك ها، نتايج بسيار خوبي در مسابقات كشوري كسب مي كنند.
وي تاكيد كرد: آموزش هاي بسيار خوبي نيز در حوزه ورزش نجات غريق و غواصي صورت گرفته است و هيات ها هماهنگي هاي خوبي با اداره كل ورزش و جوانان دارند.
جولايي با اشاره به اينكه شهرستان هاي ديواندره و كامياران استخر ورزشي ندارند افزود: با اين وجود هيات هاي غريق نجات و غواصي فعاليت خوبي در اين شهرستان ها دارند.
وي يادآور شد: با وجود درياچه ها و سدهاي فراوان در كردستان، اتفاقات مربوط به غرق شهروندان بسيار است.
رئيس جديد هيات نجات غريق و غواصي كردستان هم در اين نشست گفت: باتوجه به اهميت اين ورزش در نجات انسان ها، همكاري بسيار خوبي بين اعضا هيات و اداره كل ورزش و جوانان وجود دارد.
اميد ملك الكلامي اشاره اي به برنامه هاي چهارساله خود داشت و اظهار كرد: برگزاري مدارس دانش آموزي نجات غريق و غواصي در بخش پسران و دختران، برگزاري مسابقات انتخابي استان ها و استخري در بخش بانوان و آقايان و اعزام تيم هاي انتخابي به مسابقات كشوري، از جمله اين برنامه ها است.
برگزاري جلسات هماهنگي مدرسان استان در بخش آقايان و بانوان، برگزاري كلاس هاي مديريت اماكن آبي براي تشريح مسائل حقوقي استخر در 2 بخش آقايان و بانوان، اعزام افراد واجد شرايط به كلاس هاي مدرسي و مربي گري و برگزاري كلاس هاي غواصي يك ستاره در بخش بانوان، از ديگر برنامه هاي ملك الكلامي بود.
وي همچنين به آمار غرق شدگان استان در 2 سال اخير اشاره كرد و افزود: در سال گذشته سه نفر در سد قشلاق سنندج و يك نفر نيز در استخر غرق شدند اما امسال تاكنون هيچگونه غريقي وجود نداشته است.
هم اكنون 400 ناجي غريق و غواص سازمان يافته در كردستان مشغول به فعاليت هستند.
خبرنگار: وريا كرمي**انتشار: اميد بهمني
7355/6108