شهادت قهرمانانه یحیی سنوار بیانگر زنده بودن مقاومت است

سنندج - ایرنا- مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: شهادت قهرمانانه یحیی سنوار حین مبارزه با رژیم صهیونیستی در میدان نبرد، نشان از زنده بودن جریان مقاومت دارد.

ماموستا ایوب احمدپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه «یحیی سنوار» مبارز دیروز و قهرمان امروز است، اظهار کرد: وجود و انتخاب یحیی سنوار بعد از شهادت اسماعیل هنیه به‌ عنوان یک شخص توانمند و مقاومت پیشه، پیام بزرگی برای صهیونیست‌ها داشت؛ چرا که خون تازه‌ای را در رگ مقاومت در غزه به جریان انداخت.

وی افزود: شهید یحیی سنوار یکی از مجاهدین شاخص در تاریخ اسلام بود و همانند شهید اسماعیل هنیه و شهید سیدحسن نصرالله در تاریخ به‌ عنوان شهید اسلام ثبت و ماندگار خواهد شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد:وجود این شخصیت و انسان بزرگ برای مسلمانان و جبهه مقاومت با توجه‌ به سابقه‌ای که داشت بسیار ارزشمند بود چرا که تجربه ۲۳ سال اسارت را در زندان جنایتکاران داشت و با پایبندی به آرمان و مبارزه ضد صهیونیستی تا هنگامه شهادت نام او برای صهیونیست‌ها کابوسی دهشتناک بود و لرزه بر پیکر دشمنان و حامیان آنان می‌انداخت.

ماموستا احمدپور یادآور شد: شهید یحیی سنوار با روحیه انقلابی و فرماندهی موفق در سطوح راهبردی و عملیاتی، تمام دنیا را متحیر کرد و در دفاع از دین اسلام به شهادت رسید و قطعاً مقاومت و اندیشه مبارزه با صهیونیست‌ها در جانشین‌های وی نیز تداوم خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نام شهادت یحیی سنوار آتش خشم مقاومت ضدصهیونیستی را شعله‌ورتر می‌سازد، افزود: سکوت سران کشورهای عربی نسبت به ظلم و جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی علیه مردم مسلمان غزه و لبنان را محکوم می‌کنیم چرا که کوچک‌ترین واکنشی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی از خود نشان نمی‌دهند.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha