۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۴
کد خبر: 82756958
T T
۰ نفر
دمای شهركرد 15 درجه زیرصفر/ كاهش 80 درصدی بارش ها در كوهرنگ

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از كاهش محسوس دما در این استان خبر داد و گفت: دمای صبح امروز شهركرد به 15 درجه زیر صفر رسید.

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای سایر شهرهای استان نیز صبح امروز به زیر صفر رسید و پیش بینی می شود این كاهش دما تا فردا ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان، میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری را 33 میلیمتر اعلام كرد و گفت: این بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 76 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 74 درصد كاهش دارد.
قطره سامانی ادامه داد: همچنین در ایستگاه كوهرنگ به عنوان ایستگاه شاخص بارش های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، كاهش 80 درصدی داشته است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره كل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان كرد: تا اواخر این هفته، جوی پایدار بر استان حاكم است و وضعیت آسمان صاف تا كمی ابری همراه با باد ملایم خواهد بود.
به گزارش ایرنا، به سبب وقوع خشكسالی یك دهه اخیر، این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و كاهش میانگین بارش ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه كارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
كاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 9 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی كرده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده:جهانبخش صفری
7363/6021