۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82757033
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: مسئولان زمینه نگهداری نخبگان در داخل كشور را فراهم كنند

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های سنندج، كامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید بستر لازم برای رشد و اعتلای مهارت های تخصصی نخبگان را مهیا كرده و با این كار زمینه جذب و نگهداری این افراد در داخل كشور را فراهم كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احسن علوی روز شنبه در بازدید از تعدادی مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج افزود: ذهن های حاصل خیز دمكراسی را به همراه خواهند آورد و باید تلاش شود استعداد های ناب و درخشان در راستای ایجاد ثروت واقعی در كشور به كار گرفته شود.
وی اظهار كرد: مسئولان می تواند با فراهم كردن زمینه های لازم برای بكارگیری استعدادها و توانایی های نخبگان جامعه به پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر كشور بیفزایند و همچنین مانع فرار مغزها از كشور شوند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، كامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان كردستان از لحاظ وزن علمی رتبه دهم كشور را دارد، اما در زمینه جذب و پذیرش دانشجو به علت كمبود مراكز عالی از جایگاه مناسبی در كشور برخوردار نیست و بخش اعظم این امر به قانون بومی گزینی بر می گردد.
به گفته وی با پیگیری های انجام شده در راستای حذف قانون بومی گزینی در دانشگاه ها از طریق وزارت خانه های آموزش عالی و آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده است.
علوی در ادامه گفت: بخش اعظم توسعه استان كردستان را مدارس ما رقم می زنند در این میان مدارس سمپاد(تیزهوشان) مركز ثقل نخبه پروری و توسعه پایدار استان هستند و باید حلقه های كیفیت این مدارس تقویت شود.
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و كامیاران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این بازدید و در راستای جلوگیری از فقر حركتی دانش آموزان سمپاد (تیزهوشان) وعده ایجاد یك مجتمع ورزشی در این مجموعه را داد.
در سال تحصیلی جاری 285 هزار دانش آموز كردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی در قالب 12 هزار كلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108