۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸
کد خبر: 82761199
T T
۰ نفر
استاندار یزد: ورزش در كاهش رویكرد جوانان به مواد مخدر موثر است

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: حضور جوانان در فعالیت های مختلف ورزشی نقش موثری در كاهش جذب این قشر به مواد مخدر دارد و موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

محمود زمانی قمی روز سه شنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: باید با برنامه ریزی مدون و فعالیت های مستمر بیشتر ، زمینه جذب جوانان به فعالیت های مختلف ورزشی فراهم شود.
وی ادامه داد: اگر زمینه های لازم برای حضور و جذب جوانان علاقه مند به رشته های مختلف ورزشی در استان فراهم شود، این امر نقش بسیار موثری در كاهش میزان آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به همراه دارد.
استاندار یزد با بیان اینكه مقام معظم رهبری همواره بر مبارزه جدی با مواد مخدر تاكید دارند، بر ضرورت فعالیت گسترده در تحقق اوامر معظم له ، توسط مردم و دستگاه های مختلف اجرایی تاكید كرد.
زمانی قمی با قدردانی از دستگاه‌هایی كه در مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند به اهمیت نظارت، وجود سیستم قوی و هماهنگی در انجام ماموریت ها به عنوان راهكار مناسب اشاره كرد.
وی با بیان اینكه تاكنون كارهای خوبی در مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، یادآور شد: آحاد مردم ، خانواده ها و دستگاه های اجرایی و همچنین دستگاه قضایی باید با قدرت و جدیت بیشتر همچنان در مبارزه عملی با مواد مخدر اقدام های لازم را انجام دهند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با گرامی داشت یاد و خاطره كسانی كه در مبارزه با مواد مخدر به شهید شدند، تصریح كرد: باید همواره از كارهای مثبت انجام شده راضی بود و برای تحقق اهداف جدی تر اقدام كرد.
زمانی قمی ابراز امیدواری كرد كه سهم بودجه برای فعالیت‌های گسترده در مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد كه این امر قطعا نقش مهمی در انجام برنامه ها و تحقق وظایف دارد.
سال گذشته 27 تن و در سال 1396، 17 تن انواع مواد مخدر در استان كشف و توقیف و بیش از 2هزار نفر دستگیر شدند .
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی و شرق ایران به مركز كشور و نیز موقعیت آن در مسیر كریدور شمال - جنوب باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال كالای قاچاق و نیز مواد مخدر قرار گیرد.
7536/ 2047* خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشكورجیری