فرهنگ شهادت طلبي برنده ترين سلاح ملت ايران براي دفع فتنه هاي استكبار جهاني است

ايلام - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با تاكيد بر زنده نگه داشتن هرچه بيشتر ياد و خاطره شهدا و فرهنگ سازي حوزه ايثار گفت: فرهنگ شهادت طلبي برنده ترين سلاح ملت ايران براي دفع فتنه هاي استكبار جهاني است.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد نقي لطفي روز چهارشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي استان ايلام اظهار كرد: برپايي كنگره شهدا يك وظيفه ديني و انقلابي و از سفارش هاي موكد امام راحل (ره) و تاكيدات رهبر معظم انقلاب است.
وي زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام شامخ اين بزرگواران را تكليف مهم ديني و الهي دانست و افزود: برگزاري كنگره و يادواره هاي شهدا راه ماندگاري فرهنگ شهادت است.
امام جمعه ايلام تاكيد كرد: آنچه دشمنان را در تهاجم نظامي عليه كشور ما بازداشته است، همين فرهنگ شهادت بود، بعد از دوران دفاع مقدس تلاش دشمنان اين بود تا با تمامي امكانات رسانه اي و تبليغاتي خود خاطرات اين دوران را از مردم ما بگيرند كه موفق نشدند.
حجت الاسلام لطفي مسئوليت يادگاران جنگ در انتقال ارزش هاي شهادت را به نسل آتي بسيار مهم برشمرد و يادآور شد: فرهنگ ايثار و شهادت فرهنگي پويا و بالنده است كه بيش از قدرت نظامي ماست، دشمنان انقلاب و نظام از همين عامل مي ترسند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدام اخير رئيس جمهور آمريكا كه بيت المقدس را به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي معرفي كرد، گفت: بعد از اين اقدام مشاهده شد كه ميليون ها جوان زن و مرد خود را آماده شهادت و جانبازي كردند تا بيت المقدس را براي هميشه به عنوان قبله نخستين مسلمانان حفظ كنند، اين فرهنگ در زمان دوران دفاع مقدس ما هم وجود داشت.
امام جمعه ايلام بر لزوم همكاري بين سازمان ‌ها و نهادهاي مختلف در راستاي برگزاري باشكوه سلسله برنامه‌هاي تدوين شده در خصوص برگزاري كنگره شهداي استان تاكيد كرد و افزود: اين كنگره بايد در همه ابعاد مختلف بررسي شده و برنامه ريزي ها براي برگزاري آن در سطح كشوري و ممتاز برگزار شود.
ايلام با 430 كيلومتر مرز مشترك با عراق در دوران دفاع مقدس جبهه مياني مقاومت و نبرد با دشمن بعثي محسوب مي شد.
استان ايلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بيش از 2 هزار و 800 شهيد، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقديم اسلام كرده است.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي ** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119