پلیس از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی برای ارتقای امنیت استقبال می كند

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس از هر تحقیق و پژوهش دانشگاهی كه به ارتقای هرچه بیشتر نظم و امنیت و پیشگیری از جرایم و آسیب های كمك كند استقبال می كند.

به گزارش ایرنا، مركز اطلاع رسانی پلیس اصفهان روز دوشنبه به نقل از سردار مهدی معصوم بیگی افزود: مراكز علمی و دانشگاهی می توانند به عنوان بازویی قوی در كنار و همراه با پلیس برای برقراری نظم و امنیت پایدار عمل كنند.
وی اظهار كرد: در این راستا تمام نخبگان، محققان و صاحب نظران حوزه نظم و امنیت می توانند از طریق ارتباط با دفتر تحقیقات كاربردی این فرماندهی به ارائه طرح ها، پیشنهاد ها و نظرات علمی و تحقیقاتی خود در اجرای بهتر ماموریت ها و برقراری امنیت پایدار، پلیس استان را یاری كنند.
رئیس پلیس استان اصفهان، با بیان اینكه ماموریت ها و طرح های این فرماندهی براساس تحقیق و پژوهش اجرا و عملیاتی می شود گفت: پلیس به دنبال ساز و كاری برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی در حوزه امنیت است.
وی خاطرنشان كرد: تحقیق و پژوهش، مهمترین عامل در پیشرفت و توسعه است و هر كاری اگر بدون تحقیق انجام شود یك كار بیهوده است و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
سردار معصوم بیگی افزود: امروز برآوردهای اجتماعی و نتایج تحقیقات و پژوهش های روز در حوزه های مختلف امنیتی، ابزاری بسیار قوی برای تصمیم گیری بهتر و برنامه ریزی دقیق تر در انجام بهتر ماموریت ها و طرح های انتظامی است.
وی با بیان اینكه اساس كار پلیس استان بر مبنای تحقیق و پژوهش است گفت: به جرات می توان گفت هیچ طرح و ماموریتی در این فرماندهی بدون تحقیق، پژوهش و كار علمی انجام نمی شود.
رئیس پلیس استان افزود: در حوزه پلیس های تخصصی آگاهی، فتا و مبارزه با مواد مخدر بیش از 90 درصد جرایم بصورت بصورت علمی كشف می شود.
سردار معصوم بیگی یادآوری كرد: هرچند كار پژوهشی هزینه زیادی را می طلبد و زمان بر است اما با اطمینان می توان گفت كه نتیجه ای كه از آن بدست می آید به سود مردم بوده و آرامش و رفاه جامعه را فراهم می كند و از صرف هزینه های بیهوده نیز جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان كرد: پلیس از یك دهه گذشته كار تحقیق و پژوهش در حوزه نظم و امنیت را با جدیت دنبال كرده و در همین راستا پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا تاسیس و مراكز تحقیقات كاربردی در سراسر فرماندهی انتظامی استان راه اندازی شده است.
رئیس پلیس استان اصفهان افزود: هدف فرماندهی انتظامی استان در اجرای طرح های تحقیقاتی و كارهای پژوهشی فقط تحقیق صرف نیست بلكه تحقیقی است كه كاربردی باشد و بتواند زمینه پیشرفت و توسعه امنیت استان را بیش از پیش فراهم كند.
21 تا 27 آذر به عنوان 'هفته پژوهش و فناوری' نامگذاری شده است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی