پژوهش در حوزه های اجتماعی اولویت فراجا است

تبریز-ایرنا- رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: انجام تحقیقات و پژوهش های علمی با همکاری دانشگاه های استان اولویت اصلی و محوری این مجموعه است.

سرهنگ « علی اکبریان آذر» روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز، با اشاره به شروع فعالیت دفاتر تحقیقات کاربردی فراجا در استان ها از سال ۱۳۷۸، افزود: توسعه مشارکت اجتماعی و به روزسازی علمی مولفه های تاثیرگذار در امنیت عمومی با بهره گیری از مساله یابی و فعالیت های پژوهشی در دستیابی به تولید و تامین امنیت عمومی از جمله اهداف اصلی این دفاتر است که برای توسعه آنها به همکاری و همیاری رسانه های گروهی به خصوص خبرگزاری جمهوری اسلامی به شدت نیازمندیم.

وی ادامه داد: دفتر تحقیقات کاربردی فراجا در آذربایجان شرقی توسعه زمینه مشارکت در پژوهش های درون و برون سازمانی را از جمله اولویت های کاری خودقرار داده است و در این راستا انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک و ارتباط سازنده با مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین پارک علمی و فناوری آذربایجان شرقی را در رئوس برنامه های خود قرار داده است.

سرهنگ اکبریان آذر زمینه سازی و استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و صاحب نظران حوزه های گوناگون علوم اجتماعی و مسایل امنیتی را از جمله اقدامات مهم دفتر تحقیقات کاربردی فراجا در آذربایجان شرقی برشمرد و ادامه داد: بر همین مبنا هم اکنون شناسایی، جذب و حمایت از نخبگان با ارایه طرح های صنعتی و غیرصنعتی مرتبط با ماموریت های انتظامی جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی، حمایت از نخبگان برابر با آیین نامه بنیاد ملی نخبگان و ستاد کل نیروهای مسلح صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تولید دانش بومی مورد نیاز پلیس در تراز انقلاب اسلامی با هدف ارتقای سطح خدمات رسانی فراجا در جامعه جزو برنامه های اولویت دار دفتر تحقیقات کاربردی است، گفت: استقرار سامانه علمی با هدف پاسخگویی به نیازهای حال و آینده در جهت تقویت امنیت عمومی جامعه در قالب فعالیت های تحقیقاتی در دست اجرا است.

اکبریان آذر اعلام کرد: مشارکت در برگزاری همایش های علمی، برپایی نمایشگاه، حمایت از پایان نامه ها، مقالات علمی، برگزاری میزگردهای علیم و تخصصی، جلسات اندیشه ورزی، تایلف کتب مرتبط با دانش انتظامی، انتشار فصل نامه های علمی و تخصصی و نیز همکاری با شرکت های دانش بنیان پیگیری می شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه استارت آپ ها وضعیت چندان مطلوبی در حوزه های اجتماعی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر تنها ۲ درصد استارت آپ ها در حوزه علوم اجتماعی فعالیت دارند که باید با هم افزایی و همکاری بین دانشگاه ها و فراجا، این وضعیت از نظر کمی و کیفی ارتقا یابد.

اکبریان آذر با تاکید بر حمایت دفتر تحقیقات کاربردی فراجا از ایده های جدید و نوآورانه پلیسی، یادآور شد: شهروندان به عنوان چشم های بیدار جامعه، می توانند ایده های خود را در راستا با ماموریت های پلیس در هر حوزه ای شناسایی و به این دفتر در آذربایجان شرقی ارسال کنند.

وی حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در موضوعات مرتبط با ماموریت های فراجا را از برنامه های پیش روی دفتر تحقیقات کاربردی آذربایجان شرقی عنوان و اظهار کرد: درهای این دفتر به روی همه محققان و پژوهشگران استان باز است و از ایده های جدید در زمینه های علوم انتظامی به شدت استقبال می کنیم.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فراجا در آذربایجان شرقی بر نقش رسانه ها در توسعه ماموریت های محوله این دفتر تاکید و اضافه کرد: در این رابطه خبرگزاری ایرنا به عنوانا مرجع خبری معتیر و قابل وثوق می تواند با انتشار انواع اخبار و گزارش های مختلف از مشکلات حوزه های اجتماعی، ترافیکی، آسیب های اجتماعی و سایر موارد مسیرهای فعالیت ما را روشن تر کند.

اکبریان آذر، پایه و اساس کار حرفه خبرنگاری را روشنگری و تبیین مسایل و مشکلات جامعه به مسوولان دانست و افزود: رسانه ها در این میان نقش بسیار محوری و تعیین کننده برای شناسایی مشکلات اجتماعی دارند که با افزایش تعاملات بین فراجا می توان بخش مهمی از این معضلات را حل و فصل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha