۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۱:۱۳
کد خبر: 82768209
T T
۰ نفر
تحرك بخشی در حوزه مسكن با اعطای تسهیلات بدون سپرده بانك مسكن

زنجان – ایرنا – مدیر امور شعب بانك مسكن استان زنجان گفت: این بانك برای تحرك بخشی به بخش مسكن، تقویت تقاضا از طریق افزایش قدرت خرید خانوارهای متقاضی مسكن را در دستور كار خود قرار داده است.

سلمان داشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموعه ای از تسهیلات جدید برای پرداخت تا پایان سال جاری، در نظر گرفته شده است كه به متقاضیان واجد شرایط تعلق خواهد گرفت.
وی به تشریح نحوه اعطای این تسهیلات پرداخت و یادآورشد: نخستین گزینه دریافت تسهیلات بدون سپرده توسط دارندگان 2 نوع از حساب های تعهدی برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسكن تا سقف مشخص، است.
داشاد اظهار كرد: در این زمینه، آن دسته از دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسكن و صندوق پس انداز مسكن جوانان (حساب های تعهدی) كه نوبت دریافت تسهیلات آنها فرا رسیده است می توانند حداكثر به میزان امتیاز متعلقه و تا سقف 500 میلیون و 400 میلیون ریال به ترتیب درمركز استان و شهرستان ها، «تسهیلات بدون سپرده» دریافت كنند.
مدیرامور شعب بانك مسكن استان زنجان گفت: فردی كه موعد دریافت تسهیلات از حساب پس انداز مسكن جوانان برای او فرا رسیده است، 340 میلیون ریال از محل همین صندوق تسهیلات به او تعلق می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: همین فرد می تواند در شهرستان زنجان، 160 میلیون ریال نیز تسهیلات بدون سپرده، همزمان با تسهیلات صندوق جوانان دریافت كند به این معنا كه در نهایت، با این 2 فقره تسهیلات، 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات خرید مسكن توسط بانك مسكن به این فرد پرداخت خواهد شد.
داشاد ادامه داد: به این ترتیب، دارندگان حساب های صندوق پس انداز مسكن و پس انداز مسكن جوانان، با استفاده از تسهیلات بدون سپرده، می توانند معادل سقف تسهیلات اوراق، قدرت خرید مسكن خود را افزایش دهند.
مدیر شعب بانك مسكن استان زنجان درباره دومین گزینه متقاضیان خرید مسكن نیز افزود: بر اساس تصمیم جدید بانك مسكن، تسهیلات جعاله 200 میلیون ریالی كه در حال حاضر در كنار تسهیلات خرید مسكن ارایه می شود، تا پایان سال جاری تمدید شد.
وی گفت: تسهیلات بدون سپرده به استفاده كنندگان از تسهیلات اوراق مسكن پرداخت خواهد شد و بر اساس این تصمیم بانك مسكن كه در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار به اجرا در می آید، متقاضیان خرید مسكن در صورت دریافت سقف تسهیلات اوراق، چنانچه به شكل انفرادی اقدام كنند می توانند 100 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده نیز در كنار تسهیلات اوراق دریافت كنند.
داشاد خاطر نشان كرد: همچنین متقاضیان چنانچه به شكل تقاضای زوجین، تسهیلات خرید مسكن درخواست كنند، 200 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده، علاوه بر تسهیلات اوراق، به آنها تعلق می گیرد.
مدیر امور شعب بانك مسكن استان زنجان گفت: بر همین اساس در شهرستان زنجان، یك متقاضی تسهیلات 500 میلیون ریالی اوراق مسكن، می تواند 100 میلیون ریال تسهیلات بدون سپرده و در مجموع، 600 میلیون ریال تسهیلات برای خرید مسكن دریافت كند.
وی اضافه كرد: همچنین زوجین در شهرستان زنجان نیز در صورت دریافت 800 میلیون ریال تسهیلات اوراق، می توانند 200 میلیون ریال نیز تسهیلات بدون سپرده و در مجموع یك میلیارد ریال تسهیلات برای خرید آپارتمان از بانك مسكن دریافت كنند.
داشاد ابراز كرد: زوجین در شهرهای كوچك 500 میلیون ریال تسهیلات اوراق جهت خرید مسكن دریافت می كنند و می توانند 800 میلیون ریال تسهیلات تركیبی شامل تسهیلات اوراق و تسهیلات بدون سپرده دریافت كنند.
وی در ادامه افزود: این تسهیلات جدید (به غیر از تسهیلات جعاله) با نرخ سود 18 درصد و بازپرداخت پنج ساله،‌ ارایه خواهد شد.
داشاد اظهار كرد: قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 10 میلیون ریالی كه به متقاضیان تسهیلات اوراق تعلق می گیرد، 253 هزار و 900 تومان است و قسط ماهانه تسهیلات بدون سپرده 20 میلیون تومانی كه به زوجین متقاضی تسهیلات اوراق قابل پرداخت است نیز 507 هزار و 800 تومان است.
به گفته وی تسهیلات جعاله 20 میلیون تومانی با نرخ سود 17.5 درصد و بازپرداخت پنج ساله، ارایه می شود كه قسط ماهانه این تسهیلات نیز 502 هزار و 400 تومان تعیین شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی