۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82821890
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان: صدای تفكر نه شرقی نه غربی از ایران بلند شد

زنجان- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: بعد از 70 سال كه تفكر سرمایه داری و كمونیستی در جهان نهادینه شده بود، صدای تفكر جدید نه شرقی نه غربی از ایران بلند شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در گردهمایی دهیاران استان زنجان در همایش فجر انقلاب افزود: نزدیك به 100 سال گذشته دنیا به 2 بلوك شرق و غرب با تفكر سرمایه داری توسط آمریكا و با تفكر كمونیستی توسط شوروی تقسیم شده بود و كشورها تحت سیطره این بلوك ها بودند.
وی تاكید كرد: خارج از سیطره این 2 بلوك هیچ كشوری ادامه حیات سیاسی و اجتماعی مستقلی نداشت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هركشوری كه نیازمند حمایت سیاسی در جوامع بین المللی باید توسط یكی از 2 ابرقدرت تایید می شد.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینكه حمایت لجستیكی و اقتصادی در اختیار آمریكا و شوروی بود، یادآورشد: پس از 70 سال نهادینه شدن تفكرات سرمایه داری و كمونیستی در دنیا برای نخستین بار صدای تفكر جدید نه شرقی نه غربی از ایران بلند شد.
وی ادامه داد: تمام گرفتاریهای دنیا زیر سر آمریكاست و پس از 40 سال شكل گیری انقلاب اسلامی ایران از هیچ اقدامی علیه ایران كوتاهی نكرده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: قدرت فعلی ایران با قدرت 40 سال گذشته آن قابل مقایسه نیست.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دشمنان نمی توانند مردم سالاری دینی در ایران را تحمل كنند.
وی تاكید كرد: دهیاران وظیفه ارایه خدمات به روستاییان را دارند و باید تنش میان گرایش های جناحی در این مناطق كاهش یابد.
حجت الاسلام خاتمی خاطرنشان كرد: پس از انقلاب همه روستاها از مهمترین امكانات زیرساختی از جمله آب، برق، گاز و جاده برخوردار هستند.
در این مراسم تعدادی از دهیاران اقدامات انجام شده در بخش های مختلف را در روستاها بیان كردند.
7325/ 6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی