۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۳۴
کد خبر: 82823282
T T
۰ نفر
تاكيد استاندار فارس برلزوم اتصال مراكز صنعتي استان به خطوط ريلي

شيراز- ايرنا- استاندار فارس در ديدار با مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران بر لزوم اتصال مراكز صنعتي استان به خطوط ريلي باهدف توسعه صنعتي اين ديار تاكيد كرد.

گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا از استانداري فارس حاكي است اسماعيل تبادار در اين ديدار اعلام كرد: با مطالعاتي كه درزمينه شناسايي مراكز عمده بار در حاشيه خط ريلي صورت گرفته مشخص شده است بيش از 14 مركز صنعتي و معدني در نزديكي اين خطوط در حال فعاليت هستند كه با اتصال آنها به خط ريلي موجود، زمينه توسعه اقتصادي استان فراهم مي شود.
اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس در اين زمينه از قول وي افزود:‌ شهرستان مرودشت به عنوان دومين شهرستان پرجمعيت استان همچنان بدون ايستگاه راه آهن است و با بررسي هاي انجام شده مشكل تملك زمين اين ايستگاه هنوز رفع نشده است كه مي بايست با همكاري سازمان ملي زمين و مسكن هر چه سريع تر اين مشكل رفع شود و راه آهن جمهوري اسلامي نيز نسبت به احداث ايستگاهي مناسب در اين شهرستان اقدام كند.
استاندار فارس ادامه داد: احداث خط دوم مرودشت - شيراز يكي ديگر از طرح هايي است كه از زمان تأسيس راه آهن فارس هيچ گونه عملياتي روي آن انجام نشده و به صورت نيمه تمام رها شده است و اميدواريم كه راه آهن به زودي شروع اين عمليات را در دستور كار قرار دهد.
تبادار ضمن اشاره به رسالت راه آهن در حوزه بار گفت: يكي ديگر از طرح هايي كه مي تواند از لحاظ اقتصادي به فارس كمك كند شناسايي چشمه هاي بار و احداث خطوط آنتني(رفت و برگشت) است كه بايد تلاش كنيم مراكز بار به خط ريلي موجود اصفهان به شيراز متصل شود.
وي ادامه داد: اگر راه آهن جمهوري اسلامي اولويت اين خطوط را مشخص كند استانداري نيز كمك خواهد كرد كه مراكز عمده بار استان به خط ريلي شيراز به اصفهان متصل و بخش قابل توجهي از بار استان از طريق ريل جا به جا شود كه هم از لحاظ اقتصادي براي استان فارس به صرفه است و هم در كاهش تردد كاميون ها در جاده كمك مي كند و اين امر افزايش امنيت جاده ها را نيز در پي دارد.
استاندار فارس هم چنين احداث راه آهن سريع السير اصفهان شيراز را حائز اهميت برشمرد و گفت : با توجه به اينكه احداث راه آهن سريع السير تهران به اصفهان درحال اجرا است و خط ريلي موجود اصفهان-شيراز در ادامه اين طرح قرار دارد احداث راه آهن سريع السير شيراز-اصفهان يكي ديگر از پروژه هايي است كه در توسعه آتي راه آهن فارس نقش بسزايي دارد و اين امر تا اجراي شدن آن نياز به پيگيري راه آهن جمهوري اسلامي دارد.
تبادار گفت: سير قطار شيراز- مشهد در حال حاضر به صورت يك روز در ميان انجام مي شود و به دليل اينكه قطارهاي شيراز به مقاصد تهران و مشهد در اصفهان توقف ندارد امكان استفاده مردم فارس و اصفهان از اين قطارها وجود ندارد لذا انتظار مي رود كه روزانه شدن قطار هاي شيراز – مشهد و راه اندازي قطار شيراز – اصفهان در دستور كار راه آهن قرار گيرد.
خبر:‌سارنگ عبداللهي ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 / 1876