۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82830109
T T
۰ نفر
تندباد با سرعت 70 كيلومتر بر ساعت استان مركزي را در نورديد

اراك - ايرنا - مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: تند باد با سرعت 70 كيلومتر بر ساعت اين استان را در نورديد.

رضا مرادي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ورود سامانه بارشي از غرب و شمال غرب به كشور و استان مركزي و نفوذ سيستم كم فشار به منطقه، افزايش سرعت وزش باد از سمت غرب و جنوب غربي را در شهرستان هاي استان به همراه داشته است.
وي ادامه داد: خيزش گرد و خاك در كشور عراق كاهش كيفيت هوا در مناطق غرب و جنوب غرب كشور را به همراه دارد و احتمال كاهش ديد در مناطق مركزي كشور و استان مركزي در 24 ساعت آينده نيز دور از انتظار نيست.
مسئول پيش بيني اداره كل هواشناسي استان مركزي گفت: با توجه به ورود سامانه بارشي و ناپايداري ها در اين استان احتمال بارش باران در مناطقي از شمال، نوار غربي و مركز استان در عصر امروز و بامداد فردا وجود دارد و از صبح فردا با عبور اين سامانه از كشور به تدريج از ميزان ابرها كاسته مي شود.
مرادي گفت: شهرستان اراك با 18 و غرق آباد با پنج درجه سانتيگراد بالاي صفر به ترتيب گرمترين و سردترين شهرستان استان مركزي در 24 ساعت گذشته بوده است.
اكنون هواي اراك ابري و دماي هوا 16 درجه سانتيگراد بالاي صفر و سرعت باد در اين شهرستان پنج متر بر ثانيه است.
بيشينه هواي شهرستان اراك در 24 ساعت گذشته 18 و كمينه هوا 11 درجه سانتيگراد بالاي صفر بوده است و بيشينه هواي اين شهرستان در 24 ساعت آينده نيز 15 درجه سانتيگراد بالاي صفر و كمينه هشت درجه سانتيگراد بالاي صفر پيش بيني مي شود.
1955/3075/خبرنگار:مهدي عظيمي *** انتشاردهنده: حسين مهدي زاده

سرخط اخبار استان‌ها