محمود عباس خواستار حمایت مسلمانان روسیه از قدس شد

مسكو - ایرنا - رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین با حضور در مسجد جامع مسكو از مسلمانان روسیه خواست از مردم فلسطین در مساله قدس حمایت كنند.

به گزارش ایرنا، محمود عباس امروز (سه شنبه) پس از بازدید از مسجد جامع مسكو در مقر شورای مفتی های روسیه كه در جوار مسجد قرار گرفته است حضور یافت و با شیخ راویل عین الدین رئیس این شورا دیدار كرد.
ابتدا رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین گزارشی درباره دیدار دیروز (دوشنبه) خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ارائه كرد و سپس راویل عین الدین رئیس شورای مفتی های روسیه گفت كه مسلمانان روسیه سیاست رهبری این كشور در قبال فلسطین و جهان اسلام و كشورهای عربی را می پذیرند.
سایت اینترنتی دفتر مطبوعاتی شورای مفتی های روسیه به نقل از عین الدین در دیدار با محمود عباس خاطرنشان كرد: مساله فلسطین و درد مردم این سرزمین، درد ما است، دشوار شدن اوضاع پس از اظهارات تحریك آمیز (ترامپ) مبنی بر انتقال سفارت آمریكا به قدس با اعتراض های گسترده جهانی مواجه شد و در این مورد اتفاق نظر وجود دارد كه قدس باید موقعیت رسمی خود را كه سازمان ملل به آن داده و تمام جامعه جهانی از آن حمایت می كند، حفظ كند.
رئیس شورای مفتی های روسیه گفت: قدس شرقی پایتخت فلسطین است.
شیخ راویل عین الدین سپس گفت كه در نشست شورای مفتی های روسیه در اواسط ماه دسامبر سال گذشته، مفتی های روسیه به اتفاق آرا این اقدام تحریك آمیز را محكوم كردند و خواستار حفظ موقعیت قدس و مكان مقدس مسجد الاقصی شدند.
وی ادامه داد: اطمینان داریم كه مذاكره های شما با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ثمربخش خواهد بود زیرا روسیه موضع حق و انصاف را بیان می كند.
راویل عین الدین سپس به دیدار محمود حبش مشاور رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین و هیات همراه از مسجد جامع مسكو اشاره كرد كه به وی مدال ویژه خدمت به امت اسلامی اعطا شد.
محمود عباس پس از دیدار با راویل عین الدین، در نشست هیات مدیره شورای مفتی های روسیه با حضور روحانیون برجسته عضو این شورا از مناطق مختلف روسیه حضور یافت.
رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین از مسلمانان روسیه دعوت كرد از فلسطین در مساله موقعیت قدس حمایت كند.
وی گفت: شما باید با ما همبستگی داشته باشید، این یك آزمون بزرگ برای فلسطین است، ما باید از مقدسات خود دفاع كنیم، باید تلاش و مبارزه كنیم تا به دشمنان اجازه تضییع حقوق خود را ندهیم.
محمود عباس گفت: به كشورهای مختلف جهان سفر می كنم تا موضع رهبری فلسطین را تشریح كنم، به بسیاری از كشورهای آفریقایی و اروپایی سفر كردم و از هند و ژاپن نیز بازدید كردم و در همه جا خطر سیاست های آمریكا و تصمیمی كه مغایر با همه قطعنامه ها و تصمیم های بین المللی را تشریح كرد.
وی گفت: درسفرهای خود خاطرنشان كردم كه قدس اشغال شده و این شهر باید پایتخت فلسطین باشد.
وی یادآوری كرد: در ماه دسامبر سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب و در آن تصمیم آمریكا در مورد موقعیت قدس به عنوان پایتخت اسراییل (رژیم صهیونیستی) را رد كرد و 128 كشور به این قطعنامه رای دادند.
رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین گفت: مطابق این قطعنامه هر گونه تصمیم و اقدامات كه دربرگیرنده تغییر ماهیت و موقعیت شهر قدس باشد، اعتبار قانونی ندارد و بی اعتبار است و باید لغو شود.
محمود عباس بر لزوم برگزاری كنفرانس بین المللی فلسطین تاكید كرد و افزود: این كنفرانس ممكن است در مسكو برگزار شود.
وی افزود: میانجی گری آمریكا را درك می كنیم اما نمی خواهیم این كشور تنها میانجی باشد، خواهان آن هستیم كه وساطت چندجانبه باشد و كنفرانس بین المللی بر این اصل برگزار می شود.
رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین روز گذشته با رئیس جمهوری روسیه دیدار و اعلام كرد كه فلسطین نقش میانجی گرانه آمریكا را در حل مناقشه با رژیم صهیونیستی (اسرائیل) نمی پذیرد.
رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین گفت: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریكا از تل آویو به قدس، همانند سیلی بر صورت ما بود.
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینك زیر وارد كانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw
اروپام*391 * 1346*3404* رحمت الله خدادادی**انتشار: محسن اسماعیلی