پلیس راهور: دوربین های ثبت تخلف همدان ماكتند/ شهرداری: پلیس راهور غیبگو است؟

همدان- ایرنا- نشست اعضای شورای حمل و نقل ترافیك همدان حاشیه هایی به همراه داشت كه سخنان انتقادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از شهرداری و پاسخ های تند معاون امر زیربنایی شهردار همدان، از آن جمله است.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان روز دوشنبه در این نشست ابتدا اقدام به انتشار فایل صوتی اظهارنظرهای یكی از شهروندان مبنی بر وضعیت دوربین های ثبت تخلفات شهر همدان پرداخت كه با انتقاد تند از عملكرد شهرداری همدان همراه بود.
سرهنگ علی فكری اظهار كرد: وضعیت دوربین های ثبت تخلف در همدان مطلوب نیست و بخاطر این شرایط صدای مردم و رسانه ها درآمده است.
وی افزود: با وجود اینكه مدعی فعالیت مطلوب و سرویس دهی با استفاده از دوربین در این شهر هستیم، اما این مسائل واقعیت ندارد.
سرهنگ فكری خاطرنشان كرد: یكی از مصوبات شورای تامین در سال 94 نصب چهار دوربین در بلوار ارم بود كه تنها یك دوربین نصب شد كه آن هم كمتر از 40 روز فعال بود.
رئیس پلیس راهور استان همدان با طرح این سوال كه چرا مصوبه شورای تامین زمین مانده است، تاكید كرد: 100 مورد از مصوبات شورای حمل و نقل و ترافیك نیز انجام نشده است، بنابراین اگر می بینید كارگروه ترافیك كارایی لازم را ندارد بهتر است آن را تعطیل كنید.
سرهنگ فكری افزود: بیشتر دوربین های ثبت تخلف و ورود به طرح در همدان ماكت هستند و با نصب دوربین هایی كه كاركردی ندارند نمی توان به شاخص پیش بینی شده مبنی بر كاهش سالانه 10 درصد از متوفیان سوانح رانندگی دست یافت.
وی گفت: 44 تن در سوانح رانندگی درون شهری این استان در 11 ماهه سالجاری فوت كردند كه این آمار مساوی آمار یكساله سال 95 است یعنی از این پس هر یك فوتی موجب افزایش درصد آمار جانباختگان تصادفات درون شهری می شود.
سرهنگ فكری اضافه كرد: 15 تن از متوفیان سوانح رانندگی شب هنگام كه ماموران راهور حضور ندارند، دچار سانحه رانندگی شدند كه این امر ضرورت استفاده از دوربین را بیشتر می كند.
رئیس پلیس راهور استان همدان اضافه كرد: 21 فقره سانحه فوتی در هفت بلوار رخ داده است همچنین اگر بلوار شهید سردار همدانی به دوربین مجهز بود، شاهد جانباختن پنج تن در این مسیر نبودیم.
سرهنگ فكری ادامه داد: سن 18 تن از جانباختگان سوانح رانندگی درون شهری همدان زیر 40 سال است و 38 تن از جانباختگان مرد و مابقی زن هستند.
وی اضافه كرد: 20 تن از متوفیان سوانح درون شهری این استان عابر پیاده هستند و عامل بروز 30 فقره از سوانح فوتی سرعت ارزیابی شده است.
رئیس پلیس راهور استان همدان اظهاركرد: قرار بود شهرداری همدان از اردیبهشت امسال نسبت به نرده گذاری بلوارها اقدام كند كه تاكنون كاری نشده است.
سرهنگ فكری ادامه داد: طبق تبصره ماده 23، درآمدی از این محل برای نصب دوربین اختصاص یافته است و پلیس در این زمینه مطالبه گر است و می خواهد بداند كه شهرداری با این اعتبار چه كاری انجام داده است.
وی تاكید كرد: باید در زمینه نصب دوربین پیگیری های لازم صورت گیرد، در غیر اینصورت باشد شاهد مرگ جوانان در سوانح رانندگی باشیم.
وی خواستار ساماندهی ورودی شهرك فرهنگیان و مسیر گنجنامه شد و گفت: ورودی شهرك فرهنگیان با توجه به جمعیت بالای این شهرك و تداخل كامیون و خودروهای سواری در این محل، نیازمند ساماندهی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه كرد: بلوار ارم و گنجنامه هنگام پیك ترافیك به طور كامل مسدود می شود و در صورت بروز سانحه، چگونه می توان امدادرسانی كرد.
سرهنگ فكری افزود: وضعیت ایمنی معابر در شهرستان ها به مراتب بهتر از مركز استان است و پلیس كاهش آمار سوانح را مدیون عملكرد شهرستان ها است.

***پلیس راهور غیبگو و معجزه گر شده است؟
سخنان پلیس راهور استان همدان در مورد عملكرد شهرداری همدان موجب واكنش موسی رسولی معاون امور زیربنایی شهردار این شهر شد.
موسی رسولی گفت: اظهارات پلیس راهور به گونه ای بود كه افراد به این نتیجه می رسند كه با این وضعیت باید شهرداری را تعطیل كرد.
وی اضافه كرد: اگر قرار است شهرداری نسبت به انجام خط كشی و نصب تابلوها اقدام كند، پس پلیس تعطیل كند.
وی بیان كرد: عملكرد صفر تا 100 شهرداری را زیر سوال بردن كار درستی نیست، یعنی به گفته شما شهرداری هیچ كاری در زمینه خط كشی نكرده است؟
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان اظهاركرد: شهرداری همدان در شهریور امسال برای 370 مدرسه خط كشی و معبر ایجاد كرده است.
رسولی درباره بروز سوانح فوتی در بلوارها افزود: راننده ای كه خط ترمز خودرویش 85 متر است به وجود دوربین ثبت تخلف اعتنایی نمی كند.
وی اضافه كرد: شما عنوان می كنید اگر در بلوار شهید همدانی دوربین نصب بود پنج نفر كشته نمی شدند، مگر شما غیبگو و معجزه گر هستید؟
معاون شهردار همدان درباره اعتبارات ماده 23 توضیح داد: میزان درآمد این محل 46 میلیارد ریال بود كه 16 میلیارد ریال آن پرداخت شده است، چرا شما پیگیری نكردید؟
رسولی با بیان اینكه شما با این اظهارات شهرداری را نابود كردید و این برخوردها درست نیست، یادآوری كرد: پس از نصب 24 دوربین نظارت تصویری، 90 تصویر از سطح شهر در اختیار پلیس راهور قرار گرفت، چه كسی این اقدام را انجام داد؟
وی افزود: بلوار ارتش به نرده مجهز شده است اما نمی توان تمامی بلوارهای شهر همدان را نرده ایجاد كرده و شهر را به دو منطقه مركزی و پیرامونی تقسیم كرد.
وی تاكید كرد: اگر قرار به همكاری و تعامل برای رفع مشكلات است باید از پلیس نیز انتظار همكاری داشت.
7526/2090