۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82856486
T T
۰ نفر
جشنواره منطقه اي خاتون خورشيد با معرفي آثار برتر در گناباد پايان يافت

گناباد- ايرنا- برگزيدگان جشنواره منطقه اي خاتون خورشيد در بخش فيلم و عكس پنجشنبه شب همزمان با آيين اختتاميه هفته فرهنگ و هنر گناباد معرفي و مورد تجليل قرار گرفتند.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گناباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: ديپلم افتخار و جايزه بهترين انيميشن اين جشنواره به هادي متولي از شهرستان گناباد براي فيلم ريشه در عمق اعطا شد.
حميدرضا مهدوي مقدم گفت: همچنين ديپلم افتخار و جايزه بهترين فيلم تجربه‌گرا به آذين حميد نياز از تربت حيدريه براي فيلم هراش تعلق گرفت و حسين صادقيان از گناباد حائز رتبه برتر بهترين فيلم داستاني براي فيلم گل شد.
وي گفت: در بخش بهترين فيلم مستند به دليل اينكه تنها يك فيلم در اين بخش حضور داشت داوري انجام نشد و در بخش عكس هم جواد پرست از گناباد مقام نخست را كسب كرد و سميرا قاسمي از تربت حيدريه و هادي غلامي از رشتخوار به ترتيب دوم و سوم شدند.
جشنواره منطقه اي خاتون خورشيد با هدف تجميع فعاليت هاي فرهنگي،هنري، قرآني، مشاركت مردم و نيز آشنايي آنان در فعاليتهاي فرهنگي و هنري شامل قرائت قرآن كريم، تئاتر، موسيقي، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي، فيلم، عكس، شعر و داستان به صورت منطقه اي از ابتداي اسفندماه تاكنون در شهرستانهاي گناباد، تربت حيدريه، مه ولات و رشتخوار برگزار شد.
بخش هنرهاي تجسمي و خوشنويسي ششم اسفند در رشتخوار، جشنواره موسيقي يازدهم اسفند در مه ولات، جشنواره منطقه اي فيلم و عكس هفدهم اسفند در گناباد و جشنواره هنرهاي نمايشي از 15 تا 18 اسفندماه در تربت حيدريه برگزار شد.
همچنين در اين آيين برگزيدگان شانزدهمين جشنواره فيلم و عكس گناباد توسط هيأت داوران اين جشنواره در دو بخش فيلم اولي‌ها و بخش فيلم‌هاي حرفه‌اي معرفي شدند.
شانزدهمين جشنواره فيلم و عكس گناباد با فراخوان آثار در دو ماه گذشته آغاز شده بود و با تجليل از آثار برتر در قالب آيين اختتاميه هفته فرهنگ و هنر گناباد پايان يافت.
دومين هفته فرهنگي و هنري گناباد در بخشهاي نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي تجسمي، نمايش فيلم، تئاتر دانش آموزي و دانشجويي، شب شعر و موسيقي، نشست ادبي و قدرداني از برگزيده هاي هنري و خادمين و خيرين فرهنگي 12 لغايت 17 اسفندماه جاري برگزار شد.
شهرستان گناباد داراي 22 موسسه، انجمن قرآن و عترت و فرهنگي و هنري و آموزشگاههاي آزاد هنري، سينما و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگي، 11 كانون آگهي و تبليغات، 11 نشريه محلي و چاپخانه، چهار پايگاه اطلاع رساني داراي مجوز، 2 شركت سينمايي و 89 كانون فرهنگي و هنري مساجد است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
2095/5132