۲۷ اسفند ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82865981
T T
۰ نفر
نظارت بر ايمني جاده ها در ايام نوروز ضروري است

همدان- ايرنا- مشاور رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور با بيان اينكه ايمني جاده ها براي رفاه حال مسافران ضروري است، بر نظارت دقيق بر اين مقوله و منظر آرايي جاده ها در ايام نوروز تاكيد كرد.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان، سعيد باقري در نشست هماهنگي طرح نوروزي در اين اداره كل، افزود: راهداران طرح نوروزي در جاده هاي اصلي و پرتردد، گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها مستقر شده اند و آماده ارائه خدمات‌‎ ‎به مسافران ‌هستند‎‌.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي همدان نيز بر نظارت ويژه بر ساخت و سازهاي غيرمجاز در حاشيه راه هاي استان در ايام نوروز تاكيد كرد و گفت: برخي افراد سودجو با استفاده از فرصت تعطيلات نوروزي اقدام به ساخت و ساز غيرمجاز در حاشيه جاده ها مي كنند كه گروه ويژه براي برخورد با اين متخلفان فعال شده ست.
محمد رودباري افزود: با توجه به سفر گردشگران و تردد در جاده هاي اين استان، افرادي به بهانه ارائه خدمات دست به تخلف در ساخت و ساز مي زنند كه برخورد جدي با اين افراد انجام مي شود.
مديركل راهداري استان به فعاليت هاي اين اداره كل در ايام نوروز اشاره كرد و گفت: با توجه به نزديك شدن ايام نوروز و شروع سفرهاي نوروزي، امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته مجتمع‌هاي خدماتي رفاهي بين راهي همدان آماده خدمات‌دهي به مسافران است.
وي اظهار كرد: هيچ مسافري در استان نبايد به دليل نبود اتوبوس معطل بماند زيرا شرايط ناوگان همدان بسيار مطلوب است و به وجود آمدن اين اتفاق غيرمنطقي است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان همدان بر كنترل و نظارت بر مديران فني، مديران فروش، پايانه هاي بار و مسافر تاكيد كرد و گفت: طرح راهداري نوروزي از 24 اسفند سال جاري آغاز شده است و تا 17 فرودين سال آينده ادامه دارد.
به گزارش ايرنا، بيش از 2 هزار وسيله حمل و نقل در استان همدان وظيفه جابجايي مسافران را برعهده دارد كه از اين تعداد 320 دستگاه اتوبوس، يك هزار و 50 دستگاه ميني بوس و 756 دستگاه خودوري سواري فعال هستند.
گفتني است پنج هزار و 300 كيلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد كه 2 هزار و 700 كيلومتر راه روستايي آسفالته، 85 كيلومتر آزادراه و 578 كيلومتر راه شرياني است.
همچنين 99.2 درصد جمعيت روستايي استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد كل راه‌هاي كشور در همدان بوده است.
اخبار مهم خبرگزاري ايرنا كشور و استان همدان را به طور شبانه روزي از كانال خبري تلگرام 'اخبار ايرنا همدان' به نشاني irnahamadan@ دريافت كنيد.
7523/2090